Reuniţi în şedinţă extraordinară, consilierii locali au aprobat luni, cu doar două abţineri, transformarea regiei Oradea Transport Local (OTL) în societate pe acţiuni având ca unic proprietar Primăria Oradea. Măsura a fost luată pentru a permite regiei să acceseze fonduri europene în vederea înnoirii parcului auto şi îmbunătăţirii calităţii serviciilor. "Legea 92 din 2007 ne cerea deja transformarea din regie în societate comercială şi o primă hotărâre de Consiliu Local în acest sens a fost luată în anul 2008", le-a spus consilierilor directorul OTL Csuzi Istvan.

Consilierul PDL Vasile Petruţ a cerut conducerii regiei să facă demersuri pentru extinderea serviciilor OTL şi în afara municipiului şi a sugerat diversificarea lor prin înfiinţarea unui serviciu de taximetrie. "OTL ar trebui să se extindă în Zona Metropolitană Oradea. La fel, ar trebui să ia cinci Dacii în leasing şi să încerce o revitalizare a taximetriei în Bihor", a spus Petruţ.

De aceeaşi părere a fost şi consilierul UDMR Iulius Delorean. "Următorul pas după transformarea în societate pe acţiuni ar fi ca OTL să devină operator regional şi să acceseze fonduri europene, pentru că, din păcate, astăzi nu poate acest lucru", a afirmat consilierul.

Directorul Csuzi şi-a asumat propunerile consilierilor şi a spus că va face demersuri pentru exinderea şi îmbunătăţirea serviciilor regiei.

Parcuri la licitaţie

În cadrul şedinţei de luni, consilierii locali au mai aprobat în unanimitate de voturi şi fără comentarii noile organigrame ale instituţiilor subordonate Primăriei orădene, printre care Serviciul de Evidenţă a Persoanelor, Poliţia Comunitară, Administraţia Imobiliară, Clubul Sportiv Municipal, Casa de Cultură şi Administraţia Social Comunitară. Noile organigrame nu implică reduceri de personal şi au fost adoptate pentru reaşezare a statelor de funcţii în urma disponibilizărilor repetate din ultimii doi ani.

La fel, aleşii locali au aprobat concesionarea pe bază de licitaţie a serviciului public de întreţinere a zonelor verzi din municipiu pentru o perioadă de trei ani. Pentru îmbunătăţirea calităţii lucrărilor, Oradea va fi împărţită în patru zone distincte, iar o firmă de profil va putea să îşi adjudece doar una dintre cele patru zone.

În paralel municipalitatea va scoate la licitaţie întreţinerea parcurilor orădene, firmele câştigătoare urmând să se ocupe inclusiv de întreţinerea WC-urilor publice de pe raza acestora. Delegarea serviciului public de întreţinere parcuri se va face pe o perioadă de trei ani, începând cu data de 1 ianuarie 2011.

Parcare de 6,8 milioane de euro

Consilierii locali au mai aprobat în şedinţa de luni indicatorii tehnico-economici ai viitoarei parcări supraetajate care va fi construită în spatele Tribunalului, pe amplasamentul actualei Secţii de Boli Infecţioase. Conform planurilor municipalităţii, investiţia se va finanţa din bugetul Administraţiei Imobiliare Oradea şi ar putea ajunge la 6,8 milioane euro cu TVA inclus. Primăria a fost nevoită să construiască parcarea din fonduri proprii după ce la cele patru licitaţii organizate în ultimii doi ani pentru desemnarea unui investitor privat nu s-a prezentat nici un doritor.

În încheierea şedinţei de luni, aleşii orădenilor au aprobat cu unanimitate de voturi participarea Primăriei la Proiectul "Centru non-profit de susţinere a afacerilor", care a fost câştigat de Federaţia Patronilor Bihor, dar riscă să fie pierdut pentru că organizaţia nu are bani pentru cofinanţare.

Contribuţia municipalităţii se va ridica la peste 36.000 euro, dar va beneficia în schimb de finanţări europene în valoare de circa 913.000 euro. Fondurile atrase vor fi investite în reabilitarea corpului C din Cetatea Oradea, aici urmând să funcţioneze un centru de afaceri.