OTL nu mai încape în Oradea! Conducerea societăţii ia în calcul varianta extinderii liniilor de transport ale societăţii în Zona Metropolitană pentru a veni în întâmpinarea celor circa 20.000 de călători care fac zilnic naveta spre municipiul reşedinţă de judeţ. "OTL va încerca să integreze şi acest grup de călători în sistemul public de transport metropolitan", a afirmat directorul OTL, Csuzi Istvan, joi, în cadrul unei conferinţe de presă.

Csuzi a mai spus că strategia de dezvoltare a societăţii va avea în centrul ei interesul călătorilor. "În prezent este discriminatoriu pentru această categorie de călători care aparţine oraşului, pentru că îşi petrece foarte mare parte din timp în oraş, la şcoală, la facultate sau la locul de muncă, să călătorească în condiţii improprii şi să aştepte pe ploaie şi vânt în staţii clandestine, neamenajate", a spus Csuzi.

Directorul OTL a ţinut să sublinize că extinderea societăţii în Zona Metropolitană Oradea se va face prin integrarea celorlalţi operatori de transport şi nu prin eliminarea lor. "Am fost acuzaţi că am viza o poziţie de monopol. Nu e adevărat! Dorim un parteneriat public-privat eficient, care să rezolve problema navetiştilor", a afirmat directorul.

În prezent, conducerea OTL poartă discuţii cu reprezentanţii primăriilor din vecinătatea reşedinţei de judeţ, prin intermediul Zonei Metropolitane Oradea, pentru a identifica potenţiale modalităţi de colaborare. În principiu, transformarea societăţii în operator metropolitan se va face prin înfiinţarea de către primăriile partenere a unei Autorităţi de Dezvoltarea Intercomunitară şi delegarea serviciului de transport public către OTL.

"Am fost deja invitaţi de mai multe primării să preluăm traseele respective", a mai spus Csuzi. Conform informaţiilor pe care le deţin reprezentanţii OTL, doar patru administraţii locale din cele 12 care compun ZMO se opun înfiinţării unui sistem de transport integrat la nivel metropolitan.