Drumul Expres Oradea - Arad începe să prindă contur. Dacă mulţi credeau că e o simplă perdea de fum cu caracter electoral, iată că lucrările de proiectare au fost atribuite deja unei firme de specialitate. Faptul că stabilirea traseului, studiile geo şi proiectarea propriu-zisă vor dura mai bine de un an e un semn bun. Înseamnă că lucrarea nu se face din birou, refolosind studii de fezabilitate făcute acum 10 ani, poate tot fără să se iasă în teren.

Totuşi, cred că acest drum expres ar merita o soartă mai bună. Nu sunt bani să facem o autostradă până la Arad, dar am putea crea premise ca urmaşii noştri să o facă. Prin urmare, la stabilirea traseului, poate ar fi bine să se blocheze terenurile adiacente, pentru ca, atunci când vom avea destui bani, să îi putem adăuga benzi de siguranţă drumului expres.

Interesant este că acest drum, imaginat numai de doi ani, are mai mari şanse să se materializeze decât eterna autostradă Transilvania. Acolo suntem încă la faza în care constructorii se joacă de-a renunţarea la lucrare, în speranţa că cei de la Minister vor mai suplimenta cu ceva sumele ofertate. Eu am mari semne de întrebare dacă un constructor ca Beni Rus poate face 30 de kilometri de autostradă, câtă vreme nu e în stare să asfalteze la termen un simplu drum în Oradea...

Mi-e teamă că atunci când Bechtelul va fi terminat, adică prin 2025-2030, vom constata că traficul e aşa de mare încât ar fi necesară o autostradă cu trei benzi pe sens. Atunci să vezi iarăşi circ cu exproprieri, cu lacrimi ale proprietarilor şi cu proteste! De aceea, la Oradea - Arad ar trebui să ţinem spaţiu de o parte şi de alta a drumului, pentru ca generaţiile viitoare să nu ne înjure.