Prin inaugurarea parcării de la Voinţa, practic centrul Oradiei este încercuit cu parcări supra şi subterane. Aproape 2.000 de locuri stau la dispoziţia automobiliştilor care ajung prin centru. Îmi aduc aminte că nu demult se vehicula ideea de a da parcările oraşului pe mâna unor operatori prestigioşi străini, care să le exploateze. Era cea mai tare afacere, dar pentru ei, nu pentru noi, că ar fi primit moca o investiţie de 20 milioane de euro, după care ne-ar fi învăţat cum se rup bilete la intrare.

Din păcate, străzile sunt în continuare sufocate de maşini, chit că parcările nu sunt pline. E clar că pentru asta Primăria trebuie să mai schimbe din obiceiurile băştinaşilor, la fel cum a făcut-o şi când a taxat toate locurile de parcare. 

În primul rând, există străzi centrale unde încă nu s-a dat cu vopsea pe carosabil, aşa că nu se plăteşte parcarea. Acolo se parchează pe trotuar, iar mămicile îşi pot plimba bebeluşii doar cu drona. La asta se adaugă obiceiul de a merge cu maşina până în piramida din Primărie dacă se poate, căci şoferii nu sunt dispuşi să facă prea mulţi paşi.

Mulţi susţin că noile parcări nu vor face decât să crească traficul în centru. Posibil, dacă nu se iau nişte măsuri deştepte. Viena e plină de parcări subterane în centru şi totuşi vezi puţine maşini pe carosabil şi niciuna lăsată aiurea cu avariile pornite. 

Sigur că un tarif mai mare la maşinile parcate pe carosabil faţă de cele din parcările supraetajate va mai reduce aglomeraţia. Dar cel mai benefic lucru ar fi înfiinţarea, pe mai toate străzile centrale, a unor piste de biciclete. Am avea mai multe biciclete pe străzi şi mai multe maşini în parcări. În plus, manopera ar fi şi foarte ieftină, nu ca  preconizata pistă de 80 metri de pe strada Andrei Şaguna, care costă 8 milioane lei, cu cheltuielile de relocare a circulaţiei cu tot.