Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor anunță că, în urma unor discuții cu reprezentanții companiei aeriene naționale, Tarom „va despăgubi toți pasagerii care au achiziționat bilete direct de la companie și care depun cerere de rambursare a compensațiilor, conform legii”.

Plățile vor fi făcute după ce, luni, Tarom a anulat fără vreo avertizare zeci de zboruri, inclusiv spre și dinspre Oradea. De asemenea, nu s-au efectuat nici zboruri în străinătate, de pildă spre Istanbul ori Amsterdam. 

A fost vorba despre un boicot, o grevă nedeclarată a piloților Tarom, care ar fi cerut salarii mai mari, conform G4Media.ro, şi în urma negocierilor ar fi obţinut o mărire de 1.500 de euro, care ar urma să fie aplicată în etape. 

„În contextul incidentelor legate de anularea unui număr important de zboruri operate de compania TAROM, pe data de 8.07.2024, conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a invitat, la sediul său, pe 9.07.2024, reprezentanții acestei companii, pentru a discuta modalitățile concrete prin care pasagerii afectați de aceste anulări vor fi despăgubiți. Din discuție a reieșit că, în urma evenimentelor de pe 8.07.2024, TAROM va despăgubi toți pasagerii care au achiziționat bilete direct de la companie și care depun cerere de rambursare a compensațiilor, conform legii”, se arată într-un comunicat remis marți de ANPC. 

Conform Regulamentului european în vigoare, consumatorii au dreptul, în cazul anulării zborului, la o compensație în cuantum de 250 de euro, dacă acea cursă nu depășește distanța de 1.500 de kilometri, ori la o compensație de 400 de euro pentru „toate zborurile intracomunitare de peste 1.500 kilometri și pentru toate zborurile cuprinse între 1.500 și 3.500 kilometri”. 

Alte zboruri care nu intră sub incidența celor două secțiuni pot fi compensate chiar și cu 600 de euro, arată legislația europeană. 

ANPC le transmite clienților TAROM că:

- pasagerii trebuie să păstreze și să pună la dispoziție bonurile/facturile prin care au achiziționat cazare, transport, obiecte de minimă necesitate, în perioada în care zborul a fost anulat și până la rerutare

- pentru a primi compensații, în urma anulării curselor din data de 8.07.2024, consumatorii care au achiziționat bilete direct de la TAROM, trebuie să se adreseze companiei printr-un e-mail, în care să prezinte biletul de avion care să demonstreze că era pasager al cursei anulate, bonurile/facturile prin care au achiziționat cazare, transport, obiecte de minimă necesitate, în perioada în care zborul a fost anulat, până la rerutare, precum și numărul contului în care să i se poată plăti compensația financiară

- pasagerii care au achiziționat bilete prin intermediul altor companii, trebuie să se adreseze acestora, prin e-mail, iar, în cazul în care nu li se oferă o soluționare, pot depune o reclamație pe site-ul ANPC, www.anpc.ro, pentru companiile din România sau pe site-ul Centrului European al Consumatorilor, pe site-ul www.eccromania.ro, penru firmele care au sediul în Uniunea Europeană, ale căror servicii sunt gratuite pentru consumatori. În cazul reclamațiilor depuse la companii private cu privire la cererea de compensații, aceste servicii sunt contra cost.

În fine, ANPC amintește că Tarom poate emite și vouchere: „Vă reamintim că, în urma discuţiilor purtate cu compania TAROM, în luna mai 2024, reprezentanţii acesteia au informat ANPC asupra măsurilor pe care le-au luat pentru a preîntâmpina problemele care pot apărea în sezonul estival 2024, şi anume: în cazul anulării unui zbor, al întârzierii acestuia cu mai mult de 3 ore la sosire, precum şi în situaţia de overbooking, pasagerii au posibilitatea de a primi compensaţia financiară sub formă de voucher electronic care poate fi utilizat pentru achiziţionarea de bilete TAROM, în termen de un an de la data emiterii. Valoarea acestora este de 350 de euro pentru o compensaţie de 250 de euro, de 500 de euro pentru compensaţie de 400 de euro şi de 750 de euro pentru compensaţie de 600 euro”.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!