Pasajul suprateran peste Şoseaua Borşului către viitorul terminal intermodal va avea patru benzi în loc de două cum a fost proiectat iniţial.
Construcţia, care va fi ridicată în dreptul sensului giratoriu de la intrarea în parcul industrial Eurobusiness, a fost reproiectată cu două benzi pe sens.
„Iniţial am avut aprobat un Studiu de Fezabilitate în care acest pasaj avea doar două benzi, câte una pe sens, peste Şoseaua Borşului. După discuţii cu reprezentanţii Companiei Naţionale de Infrastructură Rutieră, am modificat Proiectul Tehnic astfel încât pasajul să fie realizat cu patru benzi ca şi cele de pe şoseaua de centură", a declarat primarul Florin Birta.
Consiliul Local a aprobat vineri noii indicatori tehnico-economici investiţiei care cuprind inclusiv amenajarea de drumuri colectoare de-a lungul DN 1 şi exproprierea unor terenuri pentru amenajarea acestora.
Costurile totale ale investiţiei, estimate la 11,5 milioane euro, vor implica amenajarea pasajului cu o lungime de circa un kilometru, construirea unui drum colector de 2,2 kilometri care va face legătura cu şoseaua de centură a Oradiei şi un drum de acces la viitorul centru intermodal lung de 665 metri.
„Această nouă investiţie va reprezenta un nod rutier important care va conecta Oradea la Autostrada A3, asigurând o circulaţie fluentă în zonă, precum şi accesul la viitorul centru logistic intermodal", a transmis primarul Florin Birta pe reţelele de socializare.
Construcţia viitorului pasaj intermodal şi a drumurilor colectoare urmează să fie cofinanţată printr-un credit BEI în valoare de 40,4 milioane euro pentru ca municipalitatea să poată demara lucrările în cel mai scurt timp până la identificarea unei finanţări din fonduri europene.