Punând în aplicare „politica firmei”, potrivit căreia oficialii de vârf ai grupului Renault-Dacia România fac turnee prin ţară pentru a se întâlni cu furnizori, dealeri şi autorităţi locale, actualul director general Yves Caracatzanis s-a aflat marţi la Oradea, unde a fost primit la Prefectură de către subprefectul Iulius Delorean (noul prefect Ioan Mihaiu începându-şi mandatul cu un concediu), de preşedintele CJ Bihor, Pasztor Sandor, şi de viceprimarul Oradiei, Florin Birta.

După ce reprezentantul companiei a prezentat istoricul acesteia şi a afirmat că viitorul aparţine maşinilor electrice, spunând că alianţa condusă de Renault rămâne pionier în proiectarea şi producţia de vehicule „mai conectate, mai autonome”, preşedintele CJ, Pasztor Sandor, a promis că, la fel cum a decis şi municipalitatea orădeană încă de anul trecut, instituţia pe care o conduce îşi asumă angajamentul de a realiza câte un punct de încărcare în fiecare din celelalte 9 oraşe din judeţ, prin intermediul Agenţiei de Dezvoltare Durabilă.

„Agăţând” cuvintele CEO francez, Pasztor a spus că „nu pot să nu îmbrăţişez ideea de mai conectat şi mai autonom”, pomenind despre faptul că anul viitor Ungaria va finaliza autostrada până la graniţa cu România, iar şoferii maşinilor electrice vor trebui să-şi „încarce bateriile” aici, pentru că autonomia acestora nu depăşeşte 400 km.

De asemenea, Pasztor a mai spus că „ne-am angajat în comun, atât în oraş (n.r. – unde deja există o şcoală profesională în regim dual), cât şi în judeţ (n.r. – unde nu există, dar se doreşte înfiinţarea unei asemenea unităţi de învăţământ) mai ales pe probleme de învăţământ dual să colaborăm”, în sensul că dacă vor exista tineri bihoreni dornici să activeze în industria auto aceştia să poată fi pregătiţi printr-un parteneriat cu şcoala profesională a Renault-Dacia de la Mioveni.

În context, viceprimarul Florin Birta a amintit că municipalitatea orădeană a decis încă din noiembrie 2016 să realizeze în oraş 5 staţii de încărcare a maşinilor electrice, prin Hotărâre de Consiliu Local, iar proprietarii de vehicule electrice sunt încurajaţi să contribuie la scăderea poluării inclusiv prin scutirea totală de plata impozitului pe maşină.

Renault-Dacia este compania care contribuie cel mai mult la bugetul României, cu 3%, având anul trecut o cifră de afaceri de 5,3 miliarde euro şi 16.723 angajaţi direct, la care se adaugă pe orizontală peste alte 150.000 locuri de muncă la dealerii şi furnizorii de componente, trei dintre aceştia (UAMT, Capirom şi Vernicolor) activând la Oradea.

Pe plan mondial, alianţa Renault deţine o cotă de piaţă de 25% din cea a vehiculelor electrice.