Patru asocieri de firme au depus oferte la licitația pentru transformarea clădirii fostului Spital de Neurologie din Oradea în incubator de afaceri.
Birouri, ateliere, săli de evenimente...
Potrivit unui comunicat al Primăriei, în cursa pentru atribuirea lucrărilor s-au înscris asocierile de firme: Abed Nego cu subcontractant Delpro, Conpila cu Inselma, Drum Asfalt cu Constructorul Sălard, Al. Se. Ro., Impex, Ergoon, Kaluna, Ritmotech și Trameco, respectiv Sandorlukacs cu Tamada Const, Hitech Cool and Heat și Ovinstal Electric.
„Proiectul urmărește dezvoltarea unui incubator de afaceri care se va amenaja într-o clădire neutilizată, situată pe str. Louis Pasteur nr. 28 (clădirea fostului Spital nr. 5), cu o suprafață utilă de 2.200 mp, aflată în proprietatea Municipiului Oradea. În urma reabilitării clădirii, se va amenaja spațiul de desfășurare a activității de incubare cuprinzând, în total, 15 birouri pentru start-up-uri, 30 spații de lucru în open space, 6 ateliere – spații suport pentru firmele incubate, săli de evenimente și training”, se menționează în comunicatul Primăriei.
Potrivit indicatorilor tehnico-economici ai investiției, aprobați de Consiliul Local Oradea în ședința din luna februarie, investiția în viitorul incubator de afaceri se ridică la 18,6 milioane lei plus TVA.
Din această sumă, contribuția municipalității se ridică la 10,4 milioane lei, iar diferența este asigurată din fonduri europene.
Sprijin pentru industriile creative
Incubatorul de afaceri va fi menit să sprijine dezvoltarea companiilor nou înființate sau cu o vechime de cel mult doi ani pentru a putea lansa pe piață produse sau servicii din sectorul creativ.
Incubatorul de afaceri „Cresc Oradea Mare” va găzdui firme din domeniul creativ, precum dezvoltare de software pentru design, creație, animație și altele.
Firmele găzduite aici vor beneficia inclusiv de servicii suport de consiliere în domeniul juridic și financiar, precum și de îndrumare către programele de finanțare existente, identificarea de parteneri ori promovarea produselor și serviciilor.