Ultima conferinţă de presă susţinută înaintea Paştelui de liderul PSD Bihor, senatorul Ioan Mang, s-a dovedit, joi, o încercare a acestuia de a împăca datoria de a fi critic cu acţiunile Guvernului cu religiozitatea personală.

"Vrem să fim ponderaţi, pentru că ne aflăm în Joia Mare", le-a spus Mang jurnaliştilor, după care a vorbit despre efectele negative pe care le vor avea deciziile Ministerului Transporturilor de a rezilia contractele pentru reabilitarea unor drumuri naţionale şi cele pentru construcţia de autostrăzi.

Mang a afirmat că, după blocarea din diverse motive a lucrărilor la autostrăzile Transilvania, Soarelui şi Bucureşti-Ploieşti, "românii vor circula mai greu" şi pe drumurile naţionale, deoarece Ministerul şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a penalizat recent mai multe firme angajate să facă reabilitarea acestora, pregătindu-le totodată rezilierea contractelor.

Liderul PSD a dat exemplul DN 79 între Oradea şi Arad, unde firma italiană Astaldi a fost penalizată cu peste un milion de euro, iar şoferii, în loc să parcurgă distanţa "într-o oră şi ceva", trebuie să piardă pe drum mai bine de trei ore.

Mang a sugerat că intransigenţa de ultimă oră a MinisteruluI Transporturilor şi a CNADNR nu are ca motivaţie reală apărarea interesului public, ci dorinţa de a scoate lucrările din nou la licitaţii, pentru angajarea unor firme apropiate PDL. "Dacă nici firmele româneşti şi nici firmele străine nu sunt bune să facă şosele, atunci care sunt bune? Să fie, oare, numai firmele PDL?...", a întrebat, retoric, liderul PSD Bihor.