Controalele de inspecţie fiscală, desfăşurate în primele 4 luni ale anului la 112 firme orădene, au avut în vedere printre altele investiţiile noi realizate, modernizările efectuate la clădirile existente respectiv extinderi care nu au fost declarate sau au fost declarate sub valoarea reală la compartimentele de specialitate din cadrul Instituţiei Arhitectului Şef.

Conform unui comunicat al Primăriei, din totalul societăţilor comerciale verificate, în 92 de cazuri inspecţia fiscală a fost finalizată integral, iar în cazul a 20 de societăţi comerciale controalele sunt încă în derulare pentru că reprezentanţii municipalităţii nu au intrat în posesia documentelor solicitate.

În urma inspecţiilor fiscale făcute, angajaţii municipalităţii au stabilit debite suplimentare în valoare de 709.898 lei din care au şi fost încasată suma de 306.629 lei. Rămâne însă de văzut dacă municipalitatea va recupera o bună parte din restul datoriilor, deoarece 183.918 lei trebuie încasaţi de la o societate comercială care a intrat în insolvenţă.

De asemenea, începând cu 24 aprilie, inspectorii municipalităţii au verificat în teren dacă agenţii economici şi-au declarat la Primărie mijloacele de afişaj expuse cu vizibilitate la spaţiul public. Organele de control au avut surpriza să constate că din 30 de societăţi comerciale inspectate niciuna nu avea declarată taxa de afişaj în scop de reclamă şi publicitate.

În urma controalelor, debitele stabilite suplimentar la taxa de afişaj au fost de 5.974 lei, din care valoarea amenzilor aplicate s-a ridicat la 1.500 lei. Toate persoanele juridice controlate şi-au întocmit documentaţia privind declararea taxei de afişaj.