Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a anunțat vineri seara că Aeroportul Internațional Oradea a primit confirmarea că proiectul de extindere a pistei de decolare / aterizare, în valoare de 23 de milioane de euro, a fost aprobat pentru a fi finanțat din fonduri europene.

Va avea 2.500 de metri

„În urmă cu câteva zile, Aeroportul Oradea a primit confirmarea oficială că proiectul de extindere a pistei de aterizare a fost aprobat, finanțarea urmând să fie asigurată din fonduri europene. Săptămâna viitoare contractul de finanțare ar urma să fie semnat. Valoarea totală a proiectului este de 23 milioane euro, plus TVA”, a anunțat Bolojan pe Facebook.

Investiția presupune extinderea pistei spre Nojorid cu 400 de metri. Astfel, aeroportul va avea o pistă de 2.500 metri și un sistem de iluminare și semnalizare ce va permite aterizarea, chiar și în condiții de ceață densă, dinspre Nojorid.

Potrivit postării făcute de Ilie Bolojan, s-a derulat deja o procedură de selecție a ofertelor pentru realizarea lucrării, iar proiectul va fi atribuit unui câștigător în luna septembrie.

„Dacă nu vor fi contestații, în octombrie vom semna contractul de proiectare și execuție. Până în toamna anului viitor lucrările vor trebui finalizate, banii europeni putând fi accesați doar până la sfârșitul anului 2023, pentru acest proiect”, a mai arătat președintele Consiliului Județean Bihor, care are în subordine Aeroportul Oradea.

Contribuția de la bugetul județului va fi de doar 2%. Totuși, CJ Bihor va asigura și 1,2 milioane de euro pentru exproprierea unor terenuri agricole pentru extinderea aeroportului.

„Extinderea pistei și modernizarea aeroportului va permite ca aeronave mai mari, inclusiv cargo, să poată opera pe aeroportul din Oradea. Mulțumesc echipelor de la aeroport și de la transporturi, partenerii noștri, pentru stadiul în care a ajuns proiectul”, a transmis Ilie Bolojan.

Air Oradea, pe când?

Nici președintele CJ Bihor, nici instituția pe care o conduce, nici Primăria Oradea și nici Aeroportul Oradea nu au mai pomenit în ultima vreme despre proiectul lansării unei companiei aeriene Air Oradea.

În vara anului 2021, Ilie Bolojan și Florin Birta au anunțat din fața unui terminal al aeroportului local că administrația locală și cea județeană vor conlucra pentru înființarea unei companii aeriene, care să asigure „o scădere a preţurilor biletelor”, evident că prin subvenţii, pe rutele vizate: Oradea - Bucureşti, cu „minimum 3 zboruri pe zi în zilele lucrătoare şi minimum 2 în zilele nelucrătoare", operarea fiind avansată pentru „luna martie 2022”, plus între Oradea şi "unul sau două aeroporturi internaţionale din Vestul Europei" cu statut de hub, adică de unde pasagerii să aibă posibilitatea continuării deplasării „către cele mai importante destinaţii”, începerea operării fiind dată pentru „cel târziu luna octombrie 2022".

La începutul acestui an, autoritățile locale au decis că vor închiria aeronavele, echipajul, mentenanța, printr-o licitație.

De atunci, nu se știu prea multe despre pașii făcuți pentru operaționalizarea companiei locale, care, evident, nu a început zborurile naționale în martie, așa cum era anunțat. BIHOREANUL scria în această primăvară că proiectul companiei Air Oradea era în întârziere, dat fiind faptul că, cel puțin la acea vreme, piața transportului aerian trecea printr-o criză.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!