​Pe lista de priorităţi a societăţii de transport în comun pentru anul 2019, se numără înfiinţarea unei linii noi de autobuz care să deservească exclusiv zona centrală.

Cu autobuzul pe Mihai Eminescu

Măsura, anunţată vineri, într-o conferinţă de presă, de directorul OTL, Viorel Pop, vizează îmbunătăţirea sistemului de transport în comun prin acoperirea unor zone centrale încă nedeservite, cum ar fi zona străzii Mihai Eminescu.

"Noua linie va deservi strada Sovata, pornind de la Liceul Ortodox Roman Ciorogariu, pentru a înainta pe lângă podul Decebal şi podul Centenar, ca să intre pe strada Mihai Eminescu. Aceasta va trece pe lângă Prefectură, cu retur pe lângă Primărie pe podul Centenar, strada Sfântul Apostol Andrei şi înapoi la Liceul Ortodox", a spus Viorel Pop.

Potrivit directorului, noua linie va deservi zona centrală a oraşului în care sunt situate instituţii şcolare importante precum Colegiul Naţional Mihai Eminescu sau Şcoala Gimnazială Oltea Doamna.

"Linia va deservi zona care în prezent nu este acoperită, iar călătorii au de mers cam 5 minute pe jos", a spus Pop.

Tramvaiul de Episcopia

Pe lista de priorităţi a societăţii pentru anul viitor se mai numără extinderea liniilor de tramvai din oraş.

Pe lângă noua linie care va lega de-a lungul pârâului Peţa zona Calea Aradului de campusul universitar şi strada Nufărului, cu termen de predare pentru anul 2020, conducerea OTL îşi doreşte o nouă linie care să deservească o zonă deocamdată neacoperită.

"Pregătim o nouă linie de tramvai pe care să o ducem în Episcopia. Aceasta va avea 12 kilometri de cale dublă, ceea ce înseamnă un total de 24 kilometri de linie", a spus Pop.

Potrivit directorului, la finalizarea noii căi de comunicaţie amplasată de-a lungul Peţei, OTL va avea în total 38 kilometri de cale dublă de linie de tramvai, iar până în 2030 lungimea acesteia va crește la 60 de kilometri de cale dublă.

"Tramvaiul este un mijloc de transport ecologic şi vrem să îl dezvoltăm în continuare", a declarat directorul. De altfel, în prezent 65% din clienţii OTL folosesc tramvaiul şi doar 35% circulă cu autobuze.

Principalele puncte de încărcare cu călători ale tramvaielor sunt situate la piaţa din Rogerius, Nufărul la Bisericuţă şi capătul de linie din Nufărul.

Fără reclame pe tramvaie!

Pentru anul viitor, OTL se pregăteşte să preia parte din primul lot de 10 tramvaie comandat pe fonduri europene de la Astra Călători Arad. Cel de-al doilea lot va reveni oraşului în anul 2021.

"S-a discutat cu constructorul designul noilor tramvaie. Acestea vor fi albastru cu roşu, după culorile oraşului. Nu vom mai permite afişarea de reclame pe tramvaiele noi, dar nici pe actualele Siemens sau KT4 de culoare galbenă", a spus directorul.

Astfel, vor mai rămâne reclame doar pe tramvaiele vechi, care din anul 2019 se vor şi retrage din circulaţie.

"Vom încerca să le vindem altor societăţi de transport sau, dacă nu reuşim, o să le dăm la fier vechi", a declarat directorul.

Tot pentru anul 2019, OTL îşi propune mărirea peroanelor din staţiile de tramvai la 37 metri, astfel încât să poată cupla două garnituri galbene. În acest fel, capacitatea de transport va fi mărită la 250 - 300 persoane pe tramvai.