Digitalizarea - începută de nevoie în timpul pandemiei - devine tot mai importantă în activitatea Agenției pentru Ocuparea Forței de Muncă, spune directorul AJOFM Bihor, Békesi Csaba, dând exemplul noii platforme online PULS.
Aceasta este dedicată angajatorilor și persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă și prezintă o mulțime de avantaje pentru ambele părți, începând de la economia de timp pentru depunerea a tot felul de acte, de exemplu pentru a beneficia de stimulente financiare pentru angajarea unor categorii de persoane, până la posibilitatea de a evalua competențele candidaților la angajare și de informare privind noutățile legislative.
Dezvoltarea tehnologiilor, cu impact asupra serviciilor publice
„Digitalizarea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă a început încă din perioada pandemiei de Covid, pentru a răspunde clienților noștri, angajatori și persoane în căutarea unui loc de muncă, de la distanță, fără prezență fizică”, a spus directorul AJOFM Bihor într-o reuniune a Colegiului Prefectural Bihor desfășurată miercuri, în care a prezentat noua platformă digitală PULS.
Lansată în toamna anului trecut, platforma PULS are rolul să asigure interacțiunea cu Serviciul Public de Ocupare (SPO) a angajatorilor (indiferent că sunt firme, ONG-uri, instituții publice etc) și a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă nu doar fără deplasări fizice, deci cu economii de timp și de bani, ci și cu alte avantaje, pentru angajatori una dintre cele mai importante fiind că pot depune online solicitări pentru a beneficia de prime, subvenții și alte stimulente financiare dacă angajează persoane din anumite categorii (de exemplu cu dizabilități, între anumite vârste etc).
„Ritmul dezvoltării tehnologiilor impune o schimbare și în serviciile publice. Noi sprijinim această trecere de la fizic la digital, pentru că de multe ori observăm lipsa completă a competențelor digitale”, a spus Békesi Csaba (foto), precizând că angajații AJOFM oferă și asistență tehnică celor interesați să învețe cum să utilizeze platforma PULS.
PULS, locul unde angajatorii găsesc aproape totul
Pe platforma PULS - acesibilă la adresa puls.anofm.ro - angajatorii pot declara locurile de muncă vacante, găsesc informații privind competențele persoanelor în căutarea unui loc de muncă aflate în evidențele AJOFM, astfel că pot desfășura în cunoștință de cauză proceduri de selectare a angajaților rapide și fără costuri, obțin așa numitele repartiții făcute de AJOFM pentru angajări și, la fel de important, sunt informați prin newslettere cu privire la noutățile legislative în domeniul muncii, piața muncii și măsurile de stimulare financiară a angajărilor din partea statului.
Pe de altă parte, a subliniat directorul AJOFM Bihor, datorită PULS, și SPO are posibilitatea să evalueze necesitățile de formare a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, precum și să-și evalueze programele de formare și reconversie profesională a acestor persoane.
PULS are, de altfel, mai multe secțiuni, dedicate - de exemplu - medierii muncii, informării și consilierii profesionale, analizelor și prognozelor, fișelor angajatorilor, uceniciei la locul de muncă, stagiaturii absolvenților de studii superioare, subvenționării încadrării șomerilor din categorii vulnerabile, a tinerilor marginalizați, încadrării elevilor și studenților pe perioada vacanțelor, programelor de internship etc.
De notat că accesul la platforma PULS se face pe baza unor credențiale solicitate de angajatori și de persoanele în căutarea unui loc de muncă.