O amplă campanie de prevenire a victimizării copiilor realizată de lucrători ai Inspectoratului de Poliţie şi a Agenţiei Naţionale Împotriva Traficului de Persoane Oradea se încheie în aceste zile. Începând din luna iulie, poliţiştii au coborât printre copiii de toate vârstele din zonele de agrement, ca să-i înveţe cum să se ferească, printre altele, de hoţi şi accidente dar şi cum să nu încalce legea.

"Deplasarea copiiilor în zone de agrement, în mediul rural, petrecerea unei perioade de timp mai mari fără supraveghere, circulaţie mai intensă pe drumurile publice - poate genera o creştere a numărului de minori victime sau autori ai unor infracţiuni", a explicat, marţi, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Bihor, scopul acţiunilor.

În cadrul campaniei, poliţiştii au purtat discuţii cu copiii din taberele administrate în Bihor de Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret - Oradea, Şuncuiuş, Remeţi şi Bratca, dar şi în alte locuri de petrecere a timpului liber, în parcuri, în ştrandurile din staţiunile bihorene Băile Felix şi 1 Mai sau în taberele de zi realizate de diverse organizaţii neguvernamentale, cum e şi Biblioteca Judeţeană "Gheorghe Şincai" sau Şcoala de Vară organizată de Episcopia Ortodoxă Română a Oradiei.

"Activităţile preventive ale poliţiştilor bihoreni au inclus informarea interactivă a tinerilor, proiecţii de filme educativ – preventive, distribuirea de fluturaşi, pliante, broşuri şi alte materiale cu mesaje preventive, jocuri şi concursuri pe diverse teme, toate în scopul formării unui comportament preventiv, subliniind importanţa propriilor atitudini în vederea reducerii riscului de victimizare", arată informare.

Pe de altă parte, în aceeaşi perioadă, poliţiştii au organizat întâlniri şi cu turiştii aflaţi în zone de agrement din Oradea şi staţiunile bihorene Băile Felix şi 1 Mai, transmiţând recomandări preventive şi distribuind pliante cu sfaturi pentru prevenirea furturilor  din locuinţe, autoturisme, genţi şi buzunare, dar şi furturi specifice sezonului estival, precum cele din ştanduri, furturile de biciclete, furturile din camere de hotel şi a infracţiunilor de tâlhărie.

Pliantele cu mesaje preventive au fost realizate în cadrul campaniilor "Atenţie la hoţii din buzunare", "Infractorii te pot cunoaşte mai bine decât crezi", "Siguranţă în vacanţă" şi în cadrul campaniei "Neglijenţa, invitaţie deschisă la furt".