Noul şef al Secţiei Judeţene Bihor din cadrul Direcţiei Regionale Cluj a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, Octavian Balog, numit în urmă cu o lună în această funcţie, nu a avut un debut lin la primul raport de activitate.

Miercuri, la şedinţa Colegiului Prefectural, structură informală ce reuneşte şefii instituţiilor guvernamentale deconcentrate din judeţ, Balog trebuia să prezinte stadiul pregătirilor pentru iarnă a angajaţilor Secţiei de Drumuri Naţionale, însă a fost prins el însuşi nu foarte bine pregătit.

În atenţia prefectului

După ce a prezentat câte drumuri naţionale trec prin Bihor şi lungimea lor, Balog a precizat că există contracte încheiate între CNADNR şi diverse firme pentru deszăpezirea şoselelor naţionale, dar şi că pe drumurile aflate în reabilitare această responsabilitate revine acelor firme angajate să execute lucrările, exemplificând cu DN 76, unde vor deszăpezirea trebuie făcută de societăţile Construct Mod (pe tronsonul Vârfuri - Ştei), AZVI (Ştei - Beiuş), iar pe tronsonul Oradea - Beiuş de CCCF Timişoara, SCT Bucureşti şi Ostmarine Construct.

Cu acest prilej, cei prezenţi la reuniune au putut afla că această din urmă firmă - Ostmarine Construct - a încheiat un contract de subantrepriză pentru continuarea lucrărilor de reabilitare a drumului, după ce lucrările desfăşurate de CCCF Timişoara şi SCT Bucureşti au fost oprite astă-vară de Inspectoratul de Stat în Construcţii, ca urmare a constatării că pe sectorul Oradea - Băile Felix se constatase neconformitatea lor, adică - pe româneşte - proasta lor calitate.

"În zilele acestea eram ameninţaţi că vor fi circa 100 de oameni pe drum şi vor face ce nu s-a făcut până acum", a atenţionat, ironic, prefectul Claudiu Pop, semnalându-i şefului Secţiei Judeţene a Drumurilor Naţionale că va fi atent la modul în care Ostmarine Construct va derula lucrările.

"Cine ştie din sală?"

Pentru că şeful Secţiei Judeţene a Drumurilor Naţionale a continuat să înşire cifre privind utilajele şi cantităţile de sare, nisip şi clorură de calciu stocate de firmele cărora CNADNR le-a încredinţat deszăpezirea şoselelor naţionale din Bihor, fără a sublinia relevanţa lor, prefectul l-a întrerupt pe Balog întrebându-l direct: "Ajung aceste materiale? Sunt în regulă utilajele? Că anul trecut ni s-a spus că sunt OK, dar când a venit iarna utilajele ba nu aveau motorină, ba nu porneau din cauza vechimii bateriilor... Dacă e cineva în sală care ştie, să vină să ne spună!", a spus prefectul, după ce noul şef al Secţiei Judeţene a Drumurilor Naţionale nu a reuşit să dea răspunsuri clare, precise şi la obiect.

Cu prilejul reuniunii de miercuri a Colegiului Prefectural, Octavian Balog a raportat, de asemenea, că pe DN 19 E Oradea - Marghita şi pe DN 19 B Marghita - Nuşfalău se efectuează "chiar şi astăzi" lucrări de plombare, pe fiecare din aceste două şosele fiind programată astuparea a câte 15.000 metri pătraţi de gropi, din care, tot pe fiecare drum, deja au fost plombaţi peste 5.000 metri pătraţi de carosabil.