Rămâne cum am stabilit. Cam asta e, în rezumat, concluzia pe care o pot trage bihorenii după ce prefectului judeţului, Claudiu Pop, a primit răspunsurile cerute luna trecută Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, precum şi Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj-Napoca, referitor atât la finalizarea lucrărilor de reabilitare a DN 76 Oradea - Deva pe tronsoanele ce trec prin Bihor, cât şi la continuarea lucrărilor de construire a Autostrăzii Transilvania pe tronsonul 3C, între Suplacu de Barcău şi Borş.

Dat publicităţii de către Prefectură în cursul dimineţii de marţi, răspunsul primit doar de la Regionala clujeană arată că pentru segmentele Vârfuri - Ştei şi Ştei - Beiuş, termenele de finalizare a lucrărilor expiră în luna noiembrie a acestui an, fără însă a preciza nici măcar stadiul actual al acestora.

În ce priveşte segmentul Beiuş – Oradea, a cărui reabilitare a început anul trecut cu o soluţie tehnică schimbată faţă de proiectul iniţial, şi anume prin reciclarea asfaltului existent, şi pe care anul acesta urma să fie aşternut stratul de uzură final, DRDP Cluj-Napoca arată că nu se poate pronunţa cu privire la momentul când va fi executată această a doua etapă, „care la ora actuală se află în proiectare, urmând să fie scoasă la licitaţie”.

În final, cu privire la reluarea lucrărilor la Autostradă pe tronsonul Suplacu de Barcău – Borş (abandonate sub guvernarea Boc, iar apoi – sub Guvernul Ponta – fiind reziliat contractul cu americanii de la Bechtel), Regionala clujeană informează, sub semnătura directorului executiv Eugen Cecan, că lucrările au fost atribuite asocierii Corsan – Corvian – Consinit şi „a fost dat ordinul de începere în iulie 2015”, până în prezent fiind făcute, însă, doar declaraţia de proiectare, iar proiectul tehnic fiind în avizare la CNADNR.

Finalizarea DN 76 a avut iniţial ca termen anul 2012, iar cea a Autostrăzii Transilvania 2009, pentru tronsonul 3 C termenul fixat anul trecut asocierii Corsan – Corvian – Consinit fiind stabilit la 3 iulie 2017.

Citiţi pe această temă şi articolele:

Drum întins: Repararea DN 76 a "scurtat" drumul de trei ore dintre Oradea şi Beiuş la mai puţin de una, pentru prima oară în ultimii 5 ani

DN 76 la preţ de Autostradă! În locul reabilitării integrale, şoseaua Oradea-Beiuş va avea parte doar de lucrări de întreţinere (FOTO)

Amânări peste amânări: În Bihor, lucrările la autostradă rămân în continuare incerte