Lucrările de prelungire a pasajului CFR de sub liniile de cale ferată de la Staţia Oradea au intrat în fază de finalizare. „Pasajul urmează să fie finalizat în circa două săptămâni. În momentul de faţă se lucrează la finisaje şi se fac ultimele lucrări la scara din strada Ecaterina Teodoroiu", a declarat primarul Ilie Bolojan, marţi, în cadrul unei conferinţe de presă organizate la faţa locului.

Lucrările de prelungire cu 40 de metri a tunelului, până în strada Ecaterina Teodoroiu, au fost atribuite de municipalitate firmei Abed Nego fără licitaţie, pe considerentul că s-a ocupat şi de reabilitarea părţii din tunel care aparţine SNCFR. Investiţia se ridică la 4,1 milioane lei şi va trebui finalizată până la 15 august. „Constructorul mai are de amenajat un platou în strada Ecaterina Teodoroiu pentru ca trecătorii să aibă un refugiu şi să nu iasă din tunel direct în carosabil punându-se astfel în pericol", a spus primarul.

După finalizarea prelungirii tunelului, accesul dintre zona de deal şi cartierul Oncea se va face prin pasaj, pasarela supraterană de la intrarea în staţia CFR urmând a fi dezafectată.

Se reabilitează podul!

Primarul Ilie Bolojan a mai spus că în viitorul apropiat municipalitatea va organiza şi licitaţia pentru reabilitarea pasajului rutier din strada Theodor Neş care traversează liniile ferate pentru a face legătura dintre Bulevardul Ştefan cel Mare şi strada Izvorului. „Consiliul Local a aprobat în şedinţa de luni indicatorii tehnico-economici ai investiţiei şi urmează să scoatem lucrarea la licitaţie", a spus Bolojan.

Primarul a afirmat că în cazul în care rezultatul licitaţiei nu va fi contestat, lucrările vor începe în această toamnă, iar în cazul în care procedura de desemnare a constructorului se va prelungi, vor fi amânate pentru primăvara lui 2011. „În principiu termenul de execuţie va fi destul de scurt, realizarea proiectului şi obţinerea tuturor avizelor ar dura cam o lună, după care execuţia efectivă ar fi de două luni", a zis Bolojan.

Conform indicatorilor aprobaţi de consilierii locali, investiţia se ridică la circa 4 milioane lei, sumă care ar putea să scadă în cadrul licitaţiei. Lucrările vor cuprinde înlocuirea tablierului existent şi vor fi făcute cu păstrarea actualelor picioare ale podului, fapt care va reduce atât costurile cât şi termenul de execuţie.

După reabilitare partea carosabilă a pasarelei va avea două benzi în lungime de 33 metri şi 14 metri lăţime. De asemenea, cele două trotuare pentru circulaţia pietonală vor avea lăţimea de 1,5 metri fiecare.