Municipalitatea orădeană vrea să adune, în premieră, toți prestatorii de servicii publice importante, de la Compania de Apă, Termoficare și OTL până la Serviciul de Telecomunicații Speciale, într-un dispecerat integrat.

Un centru integrat de date

Clădirea cu patru etaje a viitorului Cloud de Servicii Electronice Publice Locale ar urma să fie construită în strada Alexandru Roman, în spatele sediului Poliției Municipale, printr-o investiție de 106 milioane lei.

"În această clădire vor fi monitorizate şi gestionate toate serviciile publice ale municipiului Oradea: Compania de Apă, Termoficare, transportul public, parcările, salubritatea, iluminatul public, managementul traficului, supravegherea video, precum şi alte utilităţi publice, cum ar fi distribuţia de energie electrică şi gaze naturale", a anunţat primarul Florin Birta, joi, în cadrul unei conferinţe de presă.

În şedinţa de Consiliului Local care a urmat a fost aprobat cu unanimitate de voturi, şi fără comentarii, Planul Urbanistic Zonal al viitoarei investiţii.

Potrivit primarului, în viitoarea clădire din strada Alexandru Roman va funcţiona inclusiv dispeceratul Serviciului de Urgenţă 112, care va avea la dispoziţie un etaj întreg. "Aici vor fi stocate şi gestionate bazele de date publice, de la spitale şi şcoli, până la datele Primăriei şi ale companiilor subordonate", a spus Birta.

Cu adăpost subteran şi pilon de comunicaţii

Potrivit proiectului, clădirea cu patru etaje a viitorului centru integrat de dispecerizare, monitorizare şi intervenţie va avea o înălţime de 45 de metri.

La subsolul imobilului ar urma să se amenajeze un adăpost de apărare şi 27 de locuri de parcare, iar parterul va fi ocupat de un centru de date publice, birouri IT şi o sală de lucru pentru comitetele locale şi judeţene pentru situaţii de urgenţă.

Etajul I va găzdui dispeceratele serviciilor publice, de la CAO, Termoficare, OTL şi Poliţia Locală, până la parcări, iluminat public şi semaforizare.

La nivelul superior vor fi amenajate spaţii tehnice şi de suport pentru STS, care va gestiona Serviciul de Urgenţă 112 şi va furniza servicii pentru administraţia publică.

Dispeceratul 112 ar urma să funcţioneze la etajul III, unde vor exista şi săli de odihnă şi suport tehnic pentru echipele de intervenţie.

Al patrulea şi ultimul nivel al clădirii ar urma să găzduiască un dispecerat de video-analiză şi mai multe birouri pentru IPJ, Jandarmerie, ISU şi Poliţia Locală. Tot aici vor fi amenajate săli de şedinţă pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă.

Întreg centrul va fi deservit de un pilon de comunicaţii care va asigura funcţionarea serviciului 112 şi transmisiile de date din clădire chiar şi în cazul în care conexiunile prin fibră optică ar fi întrerupte.

Având în vedere valoarea mare a investiţiei, de 106 milioane lei plus TVA, pe lângă alocările de la bugetul local municipalitatea orădeană vrea să atragă finanţări din fonduri europene.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!