Primul sistem intern de alertare din România a fost "lansat" în eter, miercuri, la Serviciul de Ambulanţă al judeţului (SAJ) Bihor. Realizat de specialiştii IT ai SAJ Bihor, "Butonul de panică", aşa cum este denumit, permite alertarea prin apeluri simultane, a personalului, necesar în cazuri majore, pentru a-i anunţa să se prezinte la bază.

"L-am gândit ca urmare a tragediei de la Colectiv. Am vrut o soluţie pentru a putea scurta timpii de reacţie. Nu e totuna să sune o centralistă 400 de oameni sau să apăsăm pe un singur buton", a explicat, miercuri, într-o conferinţă de presă, managerul SAJ Bihor, Gheorghe Pintea.

Butonul de panică este amplasat pe telefonul fix din biroul managerului şi pe telefonul mobil de serviciu al acestuia şi poate fi accesat doar de el şi, în absenţa lui, de directorul medical al Ambulanţei Bihor.

"Acţionarea butonului de panică permite, cu ajutorul unui program informatic anume conceput, alertarea telefonică continuă a tuturor angajaţilor şi voluntarilor, până ce aceştia răspund. Dacă nu răspund la primul apel, apelul se reia", a mai spus Pintea.

Sistemul urmează să fie îmbunătăţit, în perioada următoare, pentru a putea fi folosit si doar pentru alertarea separată a subunităţilor. "Dorim ca, în caz că e o calamitate în Marghita, să îi putem anunţa doar pe cei din subunităţile din zona respectivă", a exemplificat managerul.

Realizarea sistemului şi implementarea acestuia a costat 1000 lei. "În schimb a fost foarte multă muncă, fiind gândit şi realizat exclusiv de personalul IT al Serviciului", a mai declarat Pintea.