Preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Cornel Popa, este supărat din cauza soartei procesului deschis de una dintre asocierile de firme care au pierdut licitaţia organizată astă-primăvară pentru modernizarea infrastructurii Aeroportului din Oradea.

Într-o conferinţă de presă desfăşurată joi la sediul de campanie al ACL Bihor, Popa a amintit că în urma licitaţiei (deschisă pentru orice firmă din Europa), la data de 30 iulie a fost semnat contractul pentru execuţia lucrărilor cu asocierea formată din firmele austriece Porr Construct - Teerag-Asdag Aktiengeselschaft şi compania Col Air Trading din România, deoarece contestaţiile celorlalte două asocieri participante fuseseră respinse, pe 10 iulie, ca nefondate, de către Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor.

Ulterior, însă, a amintit Popa, asocierea firmelor Max Boegl - Astaldi - UTI a deschis un proces la Curtea de Apel Oradea, unde a atacat decizia CNSC, fără a depune, conform legii, şi garanţia de bună conduită, de până la 100.000 euro.

"Cel mai trişti am fost când am aflat că s-a fixat termenul de judecată pe 22 octombrie. Am cerut urgentarea judecării şi devansarea termenului şi asta s-a întâmplat în 10 septembrie, dar tot atunci, cei puşi să ne încurce cât pot de mult au cerut să nu se mai judece la Oradea. S-a dat termen din nou 17 septembrie, când Curtea de Apel a hotărât că este de competenţa sa judecarea, şi s-a stabilit următorul termen pe 8 octombrie, zi în care minunaţii petenţi au mai găsit o chichiţă: ignorând obligaţia legală de a depune o garanţie de bună-conduită care, dată fiind valoarea lucrării, poate ajunge până la 100.000 euro, au cerut suspendarea procesului până se va pronunţa Curtea Europeană de Justiţie, unde ei au făcut reclamaţie că această garanţie nu ar fi legală", a povestit Popa.

Întrebat de BIHOREANUL de ce crede că firmele clujene şi Max Boegl au fost "puse să ne încurce", preşedintele CJ a spus că are această suspiciune tocmai pentru că acestea nu au depus garanţia de 100.000 euro. "De aceea nu au depus garanţia, pentru că şi ele ştiu că ar fi pierdut procesul şi, implicit, banii. N-au nicio şansă şi ştiu asta. Aceşti petenţi joacă un anumit rol, pot să suspectez şi aeroporturile din jurul nostru, nimeni nu mă împiedică să cred asta", a spus Cornel Popa.

Totuşi, şeful CJ Bihor a afirmat că luni, 13 octombrie, se va întâlni cu reprezentanţii companiei austrice Porr Construct, pentru a discuta despre graficul lucrărilor. Popa a spus că aceştia au primit ordin de începere a lucrărilor, iar acestea vor fi demarate efectiv pe data de 17 octombrie, astfel încât să fie finalizate cel târziu la 31 octombrie 2015, urmând ca Aeroportul să fie închis doar în intervalul 22 aprilie - 19 iunie 2015.

Asocierea - Teerag-Asdag Aktiengeselschaft - Col Air Trading a câştigat licitaţia pentru modernizarea infrastructurii aeroportuare cu o ofertă de 79,9 milioane lei, cu 21,3 milioane sub valoarea estimată de organizatorul licitaţiei, Aeroportul Oradea.

Proiectul prevede înlocuirea pistei actuale (lungă de 1.800 metri) cu una nouă, mai lungă cu 300 metri şi mai lată cu 15 metri (va avea 45 lăţime faţă de 30 metri cât are cea de acum. De asemenea, vor mai construite două căi de rulare-degajare, o platformă de îmbarcare-debarcare pe care să poată staţiona şase aeronave, inclusiv de tip C (mari), sisteme de balizaj luminos de categoria II de operare, cu lumini inclusiv pe axul longitudinal, nu doar pe marginea pistei, sisteme de alimentare cu energie electrică de bază şi de rezervă, sisteme de telecomandă pentru sistemele de balizaj, sisteme de iluminat pentru platforma de îmbarcare-debarcare şi chiar şi o uzină electrică nouă, care să asigure consumul de bază şi de rezervă pentru sistemele de balizaj.