Vineri, 16 august, se deschide prima sesiune de depunere online a cererilor de acord pentru finanţare pentru ajutoarele de minimis destinate investiţiilor realizate de întreprinderile mici şi mijlocii.

Prima sesiune de depunere a cererilor de acord pentru finanţare se va derula în perioada 16 august - 31 octombrie 2013 între orele 8,30 - 17, în limita bugetului anual alocat, care este de 400 milioane de lei.

"Imediat după epuizarea bugetului, sistemul informatic va respinge cererile de înregistrare on-line", precizează avertizează şeful Administraţiei judeţene a Finanţelor Publice, Ioan Mihaiu.

Potrivit acestuia, procedura se desfăşoară în baza Hotărârii de Guvern 274/2013 privind acordarea ajutoarelor de minimis pentru investiţiile realizate de întreprinderile mici şi mijlocii şi se poate consulta în anexa 1 la Ghidul solicitantului - revizia 1 respectiv la secţiunea noutăţi de pe site-ul MFP.

Cererea de acord pentru finanţare se va înregistra online prin accesarea formularului disponibil la adresa www.mfinante.gov.ro, specificându-se obligatoriu denumirea întreprinderii, codul unic de identificare, denumirea activităţii pentru care se solicită finanţare, valoarea proiectului, valoarea ajutorului cerut, numele şi prenumele persoanei care reprezintă întreprinderea şi funcţia acesteia.

După procesarea şi verificare informaţiilor, până la sfârşitul zilei, sistemul informatic va pune la dispoziţia solicitanţilor recipisa de înregistrare a cererii.
După validare, cererea de acord, însoţită de documentele justificative, se va depune sau se va transmite prin poştă ori alte servicii de curierat, în perioada comunicată prin recipisa de înregistrare online, la Registratura generală a Ministerului Finanţelor Publice, str. Apolodor, nr.17, sector 5, Bucureşti, menţionându-se pe plic: "Unitatea de implementare a schemei de ajutor de minimis".

Cererea de acord pentru finanţare va fi însoţită de recipisa de înregistrare online a Cererii de acord pentru finanţare, în copie.

"În cazul în care bugetul nu se va utiliza în totalitate în cadrul primei sesiuni, va fi deschisă o nouă sesiune. Data reluării procedurii se va publica pe site-ul MFP", a mai spus Mihaiu.

Ajutorul minimis se acordă sub formă de sume nerambursabile, în procent de 100% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile aprobate spre finanţare, în limita echivalentului în lei al valorii maxime de 200.000 euro, respectiv 100.000 euro în cazul întreprinderilor care desfăşoară activitate în domeniul transportului rutier, pe o perioadă de 3 ani fiscali consecutivi.

Procedura prevede că sunt considerate cheltuieli eligibile cheltuielile legate de investiţiile referitoare la realizarea de construcţii noi industriale, pentru învăţământ, ştiinţă, cultură şi artă, ocrotirea sănătăţii, asistenţă socială, cultură fizică şi agrement, destinate desfăşurării activităţii pentru care s-a solicitat finanţare ori pentru achiziţia respectivelor active.

Totodată, se mai poate solicita ajutor pentru achiziţia de echipamente tehnologice - maşini, utilaje şi instalaţii de lucru, aparate şi instalaţii de măsurare, control şi reglare, mijloace de transport neînmatriculabile, pentru susţinerea activităţii întreprinderii şi echipamente IT.