Firmele orădene sunt invitate să doneze sume din impozitul pe profit pentru finanţarea unor proiecte ale oraşului. Conform Codului Fiscal firmele pot face sponsorizări în limita a 20% din impozitul pe profit datorat, fapt pentru care donaţia nu va afecta bugetul companiei. Având în vedere că firmele orădene plătesc anual impozit pe profit în valoare de 35 milioane euro, Primăria ar putea atrage astfel, venituri în valoare de şase milioane euro pe an.

Angajaţii Primăriei lucrează în prezent la un portofoliu de proiecte care va fi prezentat firmelor orădene în încercarea de a le convinge să sprijine dezvoltarea oraşului. Municipalitatea vrea să atragă sponsorizări pentru proiecte în domenii precum: medico-sanitar, cultural, artistic, educativ, de învăţământ ştiinţific, umanitar, religios, filantropic, sportiv, domeniul protecţiei drepturilor omului, asistenţă şi servicii sociale, protecţia mediului, social şi comunitar, de reprezentare a asociaţiilor profesionale, de întreţinere, restaurare, conservare şi punere în valoare a monumentelor istorice.

Formele de sponsorizare pot fi acordarea de numerar, livrarea de bunuri, executarea de lucrări sau prestarea unor servicii. Conform unui comunicat al Primăriei, în urma sponsorizării, firma obţine mai multe beneficii, cum ar fi promovarea numelui, imaginii şi mărcii, precum şi notorietate prin asocierea numelui cu proiectele municipalităţii.

Astfel, pentru sponsorizările primite, Primăria Oradea va trimite scurte rapoarte însoţite de fotografii, firmelor care au efectuat sponsorizarea şi totodată, va menţiona în conferinţele de presă şi în luările de cuvânt sponsorii care au sprijinit proiectele locale.

În cazul în care sponsorul nu optează pentru o destinaţie precisă a sponsorizării, această desinaţie va fi stabilită prin Hotărâre de Consiliu Local, la propunerea ordonatorului de credite.