Oradea se "virtualizează". Primăria a scos la licitaţie serviciile de realizare a unei strategii integrate de informatizare a oraşului pentru următorii zece ani. Potrivit caietului de sarcini, municipalitatea este dispusă să plătească până la 30.000 euro pentru o astfel de lucrare cu termen de realizare în şase luni.

Strategia de informatizare a oraşului va avea ca obiective principale transformarea Oradiei în primul oraş complet Wifi din România şi cel mai sigur oraş din ţară prin extinderea reţelei de video-camere. Pe lista de obiective se mai numără interconectarea bazelor de date a diferitelor instituţii deconcentrate, asigurarea de servicii online de tip e-services care presupun eliberarea de autorizaţii şi avize prin email.

Conform caietului de sarcini, strategia va trebui să asigure aderarea la o organizaţie de tip Smart City pentru schimb de informaţii şi îmbunătăţirea continuă a softului ales.

"Suntem conştienţi că un oraş inteligent are nevoie în primul rând de o infrastructură informatică de bază, pe care să se aşeze apoi diverse tipuri de activităţi şi sisteme, precum: iluminatul public inteligent, managementul traficului şi siguranţa cetăţenilor, parcări inteligente, managementul gunoiului, servicii de tip e-cetăţean", a declarat city-managerul Eduard Florea.

Strategia va trebui să ofere municipalităţii soluţii la toate aceste provocări. "Modul în care aceste componente de tip SMART City pot fi achiziţionate, apoi integrate din punct de vedere tehnic, oportunităţile de finanţare şi scenariile de dezvoltare informatizată a instituţiilor publice se vor regăsi în documentul strategic ce îl dorim elaborat", a spus Florea.

Invitaţia de participare, caietul de sarcini şi documentaţia aferentă elaborării strategiei poate fi consultată pe site-ul municipalităţii www.oradea.ro. Data limită de depunere a ofertelor este 17 februarie.