Primăria Oradea a anunţat miercuri că orădenii își pot repara casele avariate de furtuna de marți fără a avea nevoie de autorizații de construcție, transmițând totodată o serie de numere de telefon unde pot face diverse sesizări legate de efectele vijeliilor.
O procedură simplificată
Potrivit municipalităţii, imobilele afectate de furtuna de marţi după-amiază pot fi reparate printr-o procedură simplificată.
„Cetăţenii care au nevoie să îşi repare acoperişurile, învelitorile sau terasele caselor afectate de vijelie pot face acest lucru fără a avea nevoie de autorizaţie de construcţie, cu condiţia ca reparaţiile să nu schimbe forma şi materialele acestora", se menţionează în comunicatul Primăriei.
Reparaţiile pot fi demarate cu simpla notificare a municipalităţii. „Este suficientă o notificare către Primăria Oradea (fizic, în Piramidă / Ghişeul unic sau prin email: primarie@oradea)", se precizează în informare.
(sursa foto: Primăria Oradea)
Reparaţii obligatorii
În zilele următoare, Poliţia Locală Oradea va face inventarul imobilelor afectate de furtună, în vederea reparării lor.
„Poliţia Locală va notifica în scris proprietarii de imobile afectate de pagube sau aflate într-o stare precară. Acestor proprietari li se va pune în vedere să îşi pună în siguranţă imobilele, astfel încât să nu pună în pericol viaţa şi siguranţa cetăţenilor, aducându-li-se la cunoştinţă sancţiunile legale de care sunt pasibili", a transmis Primăria.
(sursa foto: Primăria Oradea)
Cu aceeaşi ocazie, reprezentanţii municipalităţii au explicat modul în care populaţia îşi poate face curăţenie în gospodării în urma vijeliei.
Astfel, potrivit comunicatului "resturile de vegetaţie din gospodării se vor depozita la limita de proprietate, de unde vor fi ridicate de către operatorul de salubritate".
(sursa foto: Primăria Oradea)
Unde trebuie să suni?
Tot Primăria Oradea a făcut publică o listă cu numerele de telefon la care orădenii pot suna dacă întâmpină diverse probleme cauzate de vijelie.
Arboretul afectat, de pe aliniamentele verzi:
RER VEST
0751 306 509 (între orele 08 - 19) - număr dedicat exclusiv sesizărilor privind pagubele produse de furtună
sau la numerele de Dispecerat
0374 885 693
0259 433 195 (luni - duminică 19 - 07, sâmbătă - duminică 07 - 19)
Pene de curent, reţele afectate în proximitatea locuinţelor:
Distribuţie Energie Electrică România - sucursala Oradea
0259 929
Iluminat public:
ADLO - 0770 730 944 (interval orar 08 - 22)
Transport public:
Oradea Transport Local - OTL SA
0728 556 612
Apă şi canalizare:
Compania de Apă Oradea
0259 430 928 | 0359 410 203
Suplimentar, pentru această perioadă, Primăria Oradea pune la dispoziţia cetăţenilor un număr de telefon mobil în cadrul Poliţiei Locale, pentru a sesiza diverse situaţii generate de furtuna de marţi.
Poliţia Locală Oradea: 0726 112 973
De asemenea, este la dispoziţie Dispeceratul Poliţiei Locale: 0259/969.
Reclamaţii, sesizări pot fi trimise şi prin aplicaţia pentru mobil Oradea City Report, prin email către primarie@oradea.ro, respectiv accesând http://epetitii.oradea.ro/epetitii/public/petitii/addpetitie