Municipalitatea orădeană îşi mai doreşte realizarea a încă două pasaje, din care unul sub Bulevardul Magheru şi altul sub Piaţa Bucureşti.

Pasaj după pasaj

Investiţia, în valoare de 25 milioane euro, ar putea fi finanţată printr-un proiect european privind realizarea unui sistem de undă verde pentru tramvai prin amenajarea a două pasaje subterane în care să fie coborât traficul auto din intersecţia Bulevardului Magheru cu străzile Republicii şi Louis Pasteur precum şi din intersecţia străzilor Piaţa Bucureşti, Republicii şi Ştefan cel Mare.

Proiectul mai vizează realizarea unui centru intermodal cu staţii de transport feroviar, cu autobuzul, cu tramvaiul şi cu taxiul, amenajarea unei zone pietonale în Piaţa Bucureşti precum şi reabilitarea liniei de tramvai.

La fel, municipalitatea pregăteşte atragerea unor finanţări de încă 15 milioane euro pentru restaurarea zidurilor Cetăţii Oradea şi a altor 7,5 milioane euro pentru amenajarea în municipiu de noi alei pietonale şi ciclistice,  spaţii verzi, spaţii de joacă pentru copii, de sport pentru tineret şi de relaxare pentru vârstnici.

Bani pentru studii

Consiliul Local au aprobat vineri, cu unanimitate de voturi ca angajaţii Direcţiei Management Proiecte cu Finanţare Internaţională să facă demersuri pentru pregătirea documentaţiilor.

"Există o axă prin care beneficiarii pot cere finanţări europene pentru acoperirea cheltuielilor cu documentaţiile proiectelor pe care urmează să le depună. Cum pentru fiecare domeniu, cum ar fi mobilitate urbană, regenerare urbană ori infrastructură turistică se poate depune câte o fişă de proiect, am ales aceste trei lucrări ca fiind mai importante", a declarat pentru BIHOREANUL, directorul DMPFI, Marius Moş.

Angajaţii DMPFI vor depune în perioada următoare la Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Vest fişele de proiect pentru obţinerea finanţărilor din care oraşul să poată acoperi studiile de fezabilitate şi alte documente necesare pentru obţinerea finanţării lucrărilor.