Administratorii şi preşedinţii vor putea tot mai greu să bage mâna în banii asociaţiilor de proprietari pe care le conduc. Primăria ordeană vrea să pună la dispoziţia asociaţiilor, cu titlu, gratuit, un soft unic în ţară care să asigure transparenţa cu privire la toate cheltuielile acestora.

"Am decis să achiziţionăm un program informatic, unic în România, pe care îl vom pune gratuit la dispoziţia tuturor asociaţiilor de proprietari din Oradea. Un astfel de program va oferi o transparenţă totală, dar va determina şi o creştere a responsabilităţii tuturor celor implicaţi, o implicare mai hotărâtă a orădenilor în ceea ce priveşte problemele asociaţiei de proprietari şi proiectele oraşului nostru", a declarat viceprimarul Mircea Mălan, joi, în cadrul unei conferinţe de presă.

Potrivit viceprimarului, această măsură va fi luată pentru a reduce cazurile de furturi din banii asociaţiilor prin informarea membrilor cu privire la toate plăţile făcute sau, dimpotrivă, cu toate datoriile înregistrate la furnizorii de utilităţi. "În ultimii ani s-au întâmplat 17 astfel de cazuri, cu un prejudiciu ce depăşeşte 2,3 milioane de lei", a spus Mălan.

Soft multitasking

Programul informatic vizat de municipalitate va fi unul complex. Softul va calcula automat cheltuielile cu utilităţile ale fiecărui apartament în parte, asigurând debitarea unitară la nivelul întregului oraş, va asigura actualizarea cărţii de imobil cu proprietarii şi chiriaşii din clădire şi va permite expedirea de comunicate, prin email sau SMS, către orădenii afectaţi de avariile sau lucrările ce impun sistarea serviciilor de către furnizorii de utilităţi Termoficare şi Compania de Apă Oradea.

În plus, cu ajutorul acestui program, orădenii ar putea reclama la Primărie activitatea asociaţiilor de proprietari sau, dacă nu au acces la internet, ar putea cere funcţionarilor municipalităţii să le pună la dispoziţie informaţii cu privire la starea financiară a asociaţiei.

"Intenţia noastră este ca acest program să permită inclusiv plata on-line a cheltuielilor de întreţinere", a spus viceprimarul.

În probe

Reprezentanţii municipalităţii au şi contactat deja o firmă de IT, specializată în softuri dedicate asociaţiilor de proprietari. "Vom lua cu titlu de probă un astfel de program şi îl vom implementa pe 1.000 de apartamente din toate cartierele oraşului. În baza experienţei acumulate vom cere asociaţiilor de proprietari să ne sprijine cu sugestii şi critici", a declarat Mălan.

Softul care ar putea sta la baza programului complex vizat de municipalitate va fi implementat pe cele 1.000 de apartamente înainte de sfârşitul acestui an.

Programul vizat de municipalitate va fi comandat la mijlocul anului viitor, după consultarea orădenilor şi reprezentanţilor asociaţiilor de proprietari cu privire la toate operaţiunile pe care ar trebui să le facă. Implementarea la nivelul întregului oraş va fi, în schimb, o operaţiune de durată, care se va derula vreme de câţiva ani.