Locuitorii străzii Coriolan Hora, situată dincolo de linia ferată din cartierul Ioşia vor avea la dispoziţie o linie de autobuz. Oamenii au ajuns să fie efectiv izolaţi de oraş odată cu montarea stabilopozilor ce delimitează sensurile de mers de pe şoseaua de centură, dar problema lor şi-a găsit rezolvare.

"Am cerut conducerii OTL să analizeze posibilitatea introducerii unei linii de autobuz pentru orădenii care locuiesc în această zonă. Problema este că trebuie văzut ce linie se poate prelungi şi modalitatea în care autobuzele pot traversa linia de tren în dreptul străzii Herik Ibsen unde este o pantă destul de abruptă", a declarat joi viceprimarul Mircea Mălan.

Semafoare cu buton

Edilul a mai spus că, pentru a veni în ajutorul locuitorilor din zonă, municipalitatea a obţinut de la CNADNR aprobare pentru montarea unui semafor cu buton la zebra din dreptul străzii Ibsen şi a făcut demersuri pentru înfiinţarea unei treceri de pietoni similare în dreptul străzii Lipovei.

"Cea de-a doua trecere de pietoni cu semafor la buton va fi înfiinţată în zona staţiei de tramvai pentru a le oferi locuitorilor din Coriolan Hora posibilitate de acces la mijloacele de transport în comun şi magazinul de tip ABC de aici", a spus vicele.

Mălan a afirmat că demersul municipalităţii are la bază o realitate deja existentă. "Ştiu că scopul şoselei de centură a fost de a fluidiza traficul auto, iar cele două treceri de pietoni încurcă circulaţia, dar oamenii şi acum traversează pe acolo punându-şi viaţa în pericol. Mai bine să facem o zebră decât să moară cineva într-un accident", a declarat Mălan.

Cu maşina pe linia ferată

În ceea ce priveşte traficul auto, viceprimarul a exclus din start varianta înfiinţării unui sens giratoriu la intersecţia străzilor Coriolan Hora, Ovidiu Densuşianu, Henrik Ibsen.

"În primul rând, circulaţia pe centură trebuie să fie cât mai fluentă, iar sensul giratoriu ar încurca traficul, în al doilea rând, maşinile care ar veni dinspre Coriolan Hora ca să intre în giraţie, în cazul unui trafic aglomerat, s-ar aduna la intrarea în sens şi ar ajunge în situaţia de a staţiona pe linia de tren, ceea ce este inacceptabil", a zis viceprimarul.

Prin curtea Aconalex...

La fel, pentru a evita apariţia unei astfel de situaţii, la sensul giratoriu din intersecţia străzii Cazaban cu şoseaua de centură, Primăria va face demersuri pentru înfiinţarea unei bretele de stocare.

Noua cale de acces va ieşi din giraţie paralel cu şoseaua de centură, va înainta spre Calea Sântandreiului prin vecinătatea actualului magazin Aconalex dar va traversa linia ferată abia 150 de metri mai jos, oferind astfel autovehiculelor care vin dinspre Coriolan Hora posibilitate de a staţiona la intrarea în sens fără să oprească pe linia ferată.

"Proiectul şoselei de centură prevede construirea acestei bucle. Ea nu a fost amenajată până acum pentru că ar trebui să treacă pe lângă actualul magazin Aconalex, iar cei de aici nu vor să elibereze amplasamentul deşi le-a expirat de doi ani contractul de concesiune", a spus viceprimarul.

În plus, pentru a veni în ajutorul locuitorilor din zona Coriolan Hora, municipalitatea va încerca să aloce parte din sumele care îi vor reveni în plus prin proiectul Aparegio după retragerea din asociere a comunei Biharia pentru introducerea reţelelor de apă şi canalizare pe această stradă.

Ulterior, strada şi drumul industrial care o continuă peste câmp, paralel cu linia ferată, vor fi asfaltate.

Protestul orădenilor

Locuitorii din zona Coriolan Hora s-au adunat miercuri la bariera din dreptul străzii Herik Ibsen pentru a protesta împotriva montării stabilopozilor de pe şoseaua de centură. Zidul de beton împiedică traversarea centurii de către autovehicule şi obligă şoferii să ocolească circa doi kilometri până în primul sens giratoriu.

Orădenii şi-au propus să se adune din nou sâmbătă de la ora 10 pentru a pune presiune pe administraţia locală să ia măsuri de îmbunătăţire a condiţiilor de viaţă din zonă şi de înfiinţare a noi căi de acces şi treceri de pietoni care să lege strada de restul oraşului.