Primăria vrea să implementeze un model unic de chioşc la nivelul întregului oraş pentru a da un aspect mai îngrijit îndeosebi zonei centrale. "Am stabilit un standard minimal în ceea ce priveşte aspectul, iar noile chioşcuri vor trebui să arate cel puţin la fel de bine ca şi modelul ales", a declarat pentru BIHOREANUL, Lucia Iacob, arhitecul şef al Oradiei.

Noul model de chioşc pentru comercializarea de presă şi carte a fost inspirat de tonetele din Budapesta, Viena şi Roma şi va fi implementat din 2011. "Am avut săptămâna trecută o întâlnire cu chioşcarii în care le-am comunicat punctul nostru de vedere. Umează să ne întâlnim din nou în prima săptămână din luna mai pentru a identifica formula cea mai potrivită pentru materializarea acestui obiectiv", a spus Iacob.

Reprezentanţii municipalităţii vor stabili împreună cu chioşcarii dacă aceştia îşi vor achiziţiona tonetele din buzunarul propriu, urmând ca ulterior să fie scutiţi de taxa pentru ocuparea domeniului public vreme de 10-15 ani, sau Primăria va cumpăra chioşcurile din bugetul local iar vânzătorii de ziare vor plăti chirie.

"Din câte am înţeles în cadrul întâlnirii cu chioşcarii, aceştia ar prefera să îşi cumpere tonetele pe banii lor, urmând ca ulterior să se facă o compensare cu taxele datorate către buget, dar dacă vor exista cereri din partea lor vom analiza şi posibilitatea să le cumpere Primăria", a declarat Iacob.

Modalitatea de achiziţionare a chioşcurilor va fi stabilită în cursul săptămânii viitoare, dar e greu de crezut că în contextul prăbuşirii pieţei de presă şi carte vânzătorii vor avea bani să investească 50.000 lei într-un chioşc, suma minimă de la care începe preţul celei mai mici tonete cu o suprafaţă de 7,5 metri pătraţi. Mai mulţi chioşcari au declarat BIHOREANULUI că nu agrează varianta cumpărării chioşcurilor din resurse proprii, pentru că perioada de închierere de 10-15 ani este insuficientă pentru amortizarea cheltuielilor de investiţii, greu de realizat fără credite bancare.