Primarul Ilie Bolojan a anunţat luni, în cadrul unei conferinţe de presă organizate la faţa locului, că angajaţii firmei SC CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara SRL vor trece marţi la turnarea primului picior al viitorului pod din zona străzii Sovata care va lega cartierele Rogerius şi Ioşia.

"Marţi va fi turnat primul din cele două picioare ale podului. Conform contractului, podul din strada Sovata va trebui finalizat până pe 25 octombrie, dar lucrările sunt atât de avansate încât constructorul a anunţat că acesta va fi dat în folosinţă mai repede cu o lună", a declarat primarul Ilie Bolojan.

Podul Sovata va avea o lungime de 108 metri şi se va sprijini pe două culee amplasate pe fiecare mal al Crişului Repede şi două picioare, numite tehnic pile, în albia râului.

Armătură din 16 tone de oţel

Pentru a putea ajunge în faza turnării primei pile a podului, executantul lucrărilor a realizat o incintă etanşă din palplanşe metalice în care muncitorii au lucrat la armătura primului picior din albia râului la o adâncime de opt metri sub luciul apei. "Pila P1 care va fi turnată mâine este cheia întregii lucrări, fiind practic singurul reazem fix al podului. Acesta este şi motivul pentru care a fost supradimensionată şi va fi dublu armată", a declarat presei managerul de proiect Alexandru Achim.

Constructorii vor folosi la turnarea primului picior al podului nu mai puţin de 200 metri cubi de beton şi o armătură de 16 tone de oţel, ajungând la o adâncime de fundare de patru metri sub cota albiei râului Crişul Repede.

Construcţia podului Sovata a fost adjudecată de firma CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara pentru suma de 11,8 milioane lei fără TVA, serviciile de proiectare fiind asigurate de firma Ecoterra Bucureşti. Din suma totală, municipalitatea a achitat până în prezent 4 milioane lei fără TVA pentru lucrări de proiectare, organizare de şantier şi execuţie efectiv. Graficul de lucrări pe care şi l-a stabilit constructorul prevede finalizarea podului până la data de 30 septembrie.