Reprezentanţii a 59 de firme bihorene care activează în agricultură, industria alimentară, industria bunurilor de larg consum şi a băuturilor alcoolice s-au întâlnit, joi, cu reprezentanţii Real Hipermarket România, în cadrul primului târg de achiziţii desfăşurat în Bihor de această companie (al doilea din ţară, după cel de la Timişoara), eveniment în urma căruia în rafturile acestui lanţ de magazine vor putea fi găsite mai multe produse realizate în judeţ.

Acţiunea este concretizarea iniţiativei pe care a avut-o astă-toamnă preşedintele Consiliului Judeţean, Radu Ţîrle, care a contactat conducerea Hipermarket România în scopul facilitării unor contracte prin care produsele firmelor bihorene să-şi găsească mai uşor şi mai aproape pieţe de desfacere.

"De multe ori producătorii din Bihor mi-au spus că au produse competitive, dar că nu au pieţe de desfacere. Sunt şi eu convins că produsele noastre sunt mai bune, cel mai adesea, decât chinezăriile sau turcismele, şi de aceea am căutat soluţii pentru găsirea acestor pieţe. Mă bucur că reprezentanţii Real s-au arătat interesaţi să pună aceste produse în rafturile lor şi mai ales că un interes similar şi-au manifestat deja şi alte lanţuri de magazine", a declarat Radu Ţîrle, preşedintele CJ Bihor.

La târgul desfăşurat în incinta restaurantului Emerald de pe Şoseaua de Centură şi-au expus produsele fabrici de lactate (precum Sanolact Oradea şi Moisi Borşa), fabrici de panificaţie (ca Alex Pan Vaşcău şi Cidor Oradea), de mezeluri (Biocarm Tulca şi Distinct Oradea), de confecţii (Marconf Marghita), de maşini de gătit (Metalica), etc, însă principalul scop a fost încheierea de contracte.

"Toţi producătorii pe care compania noastră i-a considerat potenţiali furnizori au fost invitaţi aici pentru negocieri în urma cărora să putem comercializa cât mai multe produse realizate în Bihor, nu doar alimentare, ci şi non-food", a declarat Adriana Piţa, director de comunicare al Real România. Aceasta a precizat că produsele bihorene contractate vor fi vândute nu doar la magazinele din Oradea, ci în toate cele 25 de magazine din ţară.

Concret, în baza unei programări, reprezentanţii celor 59 de firme bihorene se aşezau pe rând la mese cu reprezentanţii Real, cu care au negociat preţuri, cantităţi şi condiţii de livrare.

Avantajele colaborării cu lanţul de magazine Real a fost descris de directoarea economică a Marconf Marghita, Rodica Iuhas. "În relaţia cu un hipermarket ştii că vei fi plătit la timp şi că îi poţi plasa o cantitate mare de marfă în mod constant. Noi vindem cam 90% din producţia destinată pieţei interne prin Real", a spus Iuhas.

La fel de atractivă au considerat contractarea cu Real a produselor lor şi panificatorii. "Avem o varietate de peste 20 de sortimente de pâine, albă şi neagră, de diferite dimensiuni, cu seminţe şi fără, plus plăcinte preparate tradiţional, cu fructe şi dovleac, pe care le comercializam în judeţele Arad şi Hunedoara şi mai puţin în Bihor. De puţin timp am încheiat contracte cu două lanţuri de magazine din Oradea, dar intrarea în Real este şi ea o victorie şi o carte de vizită pentru noi", a declarat reprezentantul fabricii de panificaţie Alex Pan din Vaşcău.

Târgul de achiziţii a început la ora 10.30 şi este programat să se încheie la ora 16.00, când se va putea afla câţi producători au încheiat contracte cu Real Hipermarket.