Atunci când ai probleme cu circulaţia, te duci la medic. Ori la Poliţie, dacă e vorba de circulaţia rutieră. Când însă e vorba de circulaţia prin Piaţa Unirii, cel mai indicat e să te adresezi primarului Bolojan. Recunosc din start că sunt un fan înfocat al interzicerii totale a circulaţiei auto în Piaţă. Edilii, mai prudenţi, au zis că mai întâi trebuie să experimentăm, să numărăm, să vedem unde se gâtuie, unde sunt probleme...

Este şi asta o metodă de a regla problemele în trafic. Numai că oprirea circulaţiei ţine nu neapărat de calculul fluxurilor de maşini, ci şi de strategia neclară a Primăriei. Adică eşti conştient că apare un disconfort în trafic, îţi asumi asta, dar pe de altă parte îţi propui să scoţi maşinile din centru!

Oricum, cea mai nouă decizie, cu limitarea vitezei maşinilor la 20 km/h şi posibilitatea dată pietonilor de a trece strada pe unde-i taie capul, e de departe cea mai proastă. Într-o ţară în care călătorul blatist spune că "nu prea" are bilet, iar femeia nemăritată susţine că e "puţin" gravidă, a lăsa lucrurile la libera interpretare a cetăţenilor este o adevărată catastrofă.

Legea trebuie să fie clară, să nu poată fi interpretată, iar Primăria nu are dreptul să adapteze Codul Rutier. Există un risc evident de accidente în Piaţă, unde se întâlnesc nişte pietoni nervoşi cu nişte şoferi căpoşi. Piaţa Unirii a devenit un loc unde orădenii s-au obişnuit să iasă. Trebuie să o facă fără frica de maşini, chiar dacă acestea merg doar cu 20 pe oră.