Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bihor (CJPC Bihor) a transmis vineri că a efectuat numeroase controale în perioada 16 decembrie - 7 ianuarie „în zonele turistice cele mai frecventate în vacanța de iarnă în județul Bihor”, în cadrul unei structuri special create de ANPC și numite Comandamentul de Iarnă.

În total au fost verificate 82 de unități comerciale și în unele dintre acestea s-au găsit nereguli. 

Astfel, comisarii CJPC au descoperit cazuri în care se vindeau produse alimentare cu data limită de consum depășită sau cu etichete de pe care lipseau informații esențiale, condiții de igienă necorespunzătoare în spațiul de lucru și utilizarea unor vitrine frigorifice murdare și a unor produse alimentare depozitate necorespunzător.

În unele unități de cazare s-au descoperit situații în care nu erau respectate condițiile de igienă sau în care nu erau afișate corespunzător tarifele și serviciile incluse în pachetul de cazare. Printre nereguli s-au mai numărat și neigienizarea spațiilor de cazare, inclusiv a băilor, și folosirea de saltele necorespunzătoare. 

sursa foto: CJPC Bihor

În cadrul acelorași controale, CJPC a găsit nereguli legate de echipamentele de schi închiriate, inclusiv lipsa igienizării și a bonurilor de comandă conforme, potrivit comunicatului trimis vineri. 

De asemenea, au fost cazuri în care în unele magazine s-au vândut jucării fără avertismentele necesare.

Ca urmare, au fost aplicate în total 80 de amenzi contravenționale, în valoare totală de 414.000 lei, alături de 44 de avertismente. Mai multe, s-a dispus oprirea definitivă a comercializării unor produse neconforme în valoare de circa 40.000 de lei, precum și oprirea temporară a comercializării produselor neconforme în valoare de circa 50.000 lei.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!