Autoritatea pentru Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS) a publicat un raport preliminar cu privire la tragicul accident aviatic petrecut anul acesta, pe 4 iunie, în localitatea bihoreană Ineu, unde pilotul unui planor a decedat, după ce s-a prăbușit cu aparatul de zbor.

Publicat la aproape trei luni după accident, documentul AIAS nu lămurește ce a dus la prăbușirea planorului. În schimb, dezvăluie o fotografie detaliată cu aparatul de zbor distrus de impact și arată că se fac teste și expertize pe componentele planorului.

Accident la aterizare

Raportul descrie istoricul accidentului, arătând că planorul marca Discus a decolat de la aerodromul Ineu în jurul orei 17.34 și că accidentul s-a produs în timpul aterizării, la doar un minut după ce pilotul anunțase că a început această procedură.

„La ora 19:02 planorul D-9095 a raportat TWR Oradea (n.r. turnul de control Oradea) despre faptul că a inițiat procedura de aterizare la aerodromul Ineu. La ora 19:03, administratorul terenului de zbor Ineu a informat telefonic TWR Oradea despre prăbușirea planorului înmatriculat D-9095, informații transmise mai departe ISU Bihor care a intervenit la fața locului și a declarat pilotul decedat”, a consemnat AIAS. În urma accidentului, planorul a fost distrus, mai arată Autoritatea.

Cum a arătat planorul pilotat de Marius Onița, după tragicul accident (sursa foto: AIAS)

Pilot experimentat

În raport se precizează că pilotul avea o licență de zbor valabilă, certificatul medical și el în termen de valabilitate și că avea aproximativ 300 de ore zburate pe planoare. Așadar, un pilot experimentat, așa cum de altfel a scris și BIHOREANUL într-un articol publicat după această tragedie.

Marius Onița avea 40 de ani, era extrem de pasionat de planorism, hobby pe care îl descoperise încă din adolescență, și era inclusiv instructor de zbor.

AIAS mai arată că planorul cu care Marius Onița s-a prăbușit era produs în anul 1985, era înmatriculat în Germania și avea un proprietar privat.


Angajat al turnului de control din Oradea, Marius Onița își arăta priceperea în acrobațiile spectaculoase pe care le făcea în aer, unele dintre ele filmate și postate pe YouTube chiar de el

Cauzele, încă necunoscute

Raportul mai precizează că o comisie AIAS a făcut o investigație la locul accidentului, colectând informații preliminare, documente privind pilotul și aeronava, înregistrări foto și video, dar și declarații.

Ce a dus la prăbușirea planorului nu se știe încă. Deocamdată, bucăți din aparatul de zbor sunt expertizate.

„Investigația acestui accident este în curs de desfășurare. În prezent, elemente constructive ale planorului se află într-un centru autorizat în vederea efectuării unor teste și expertize. După primirea rezultatelor, acestea, împreună cu informațiile colectate pe parcursul investigației, vor fi verificate și analizate, în vederea redactării raportului final. Concluziile și cauza probabilă a producerii accidentului vor fi publicate în raportul final, care va fi disponibil pe site-ul AIAS”, a mai comunicat autoritatea.

Raportul AIAS:

 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!