Salariile princiare ale zugravilor și zidarilor din Metrorex - a se citi MetroRex - par inspirate de salariile omologilor metroului din Moscova, care concurează lejer cu Muzeul Luvru prin picturile și sculpturile murale. În schimb, angajații care fac curățenie la Metrorex își merită toți banii, la câte coji de semințe și hârtii unse de plăcinte au de strâns de pe urma chioșcăraielor din stații.

O fi semănând metroul moscovit cu Hermitage-ul, dar și talciocurile metroului bucureștean au ceva iz din Marele Bazar al Istanbulului. Deci sunt de înțeles luptele sindicaliste la baionetă pentru a se împiedica scoaterea din subteran la suprafață a economiilor de talcioc. La ce atmosferă supra-realistă au dospelile alea de chioșcuri de prin stațiile Piața Unirii 2 și Universității, dacă s-ar turna un film, sigur thrillerul acela ar fi favorit la Premiile Ocskar (orădenii știu de ce).

I-am lăsat dinadins mai la urmă pe conductorii de tren ai Metrorex. Fiindcă, deși par indispensabili și eterni, un fel de "Vatman for Ever", de fapt n-ar trebui deloc să fie așa. În alte capitale ale lumii de mulți ani metrourile sunt automatizate și nu mai au cohorte de conductori amatori de greve spontane. Când va ajunge să se construiască metroul în Cluj, n-aș zice că vor fi multe posturi de conductori...

De ce s-a legat BIHOREANUL de salariile grase de la Metrorex? Pentru că biletele și veniturile sunt subvenționate nu doar de Primăria București, ci și de Guvern, adică de noi toți. Ce-ar fi ca și OTL să fie subvenționat de Stat, să fie prețul biletului maxim 50 de bani, iar al abonamentului lunar maxim 25 de lei?

Să ne amintim că șarada grevelor spontane în transportul public a fost rezolvată la Oradea încă de acum patru ani. În 2017, când unii șoferi și vatmani OTL au încercat marea cu degetul și greva cu volanul ori maneta, Bolovanu' i-a liniștit spontan pe toți.

Dragilor, nu vă convin salariile, mergeți liniștiți să faceți taxi că se câștigă chiar bine! Iar taximetriștii din Capitală câștigă și mai bine.