Patul de beton a fost turnat, liniile de tramvai au fost parţial montate, staţiul dintre şine a fost pietruit, iar vineri au fost montaţi în Piaţa Unirii primii patru stâlpi în consolă. În total, până la sfârşitul lunii, pe porţiunea dintre Biserica Sfântul Ladislau şi sinagoga neologă vor fi ampasaţi, între liniile de tramvai de pe cele două sensuri de mers, 11 stâlpi meniţi să susţină atât firul electric al garniturilor cât şi corpurile de iluminat.

"Construiţi în stil retro, după modele care pot fi întâlnite în Viena şi Budapesta, stâlpii, de culoare neagră, au câte două braţe pentru ambele sensuri de mers", a declarat Csuzi Istvan, directorul OTL.

Al treilea termen de predare...

Potrivit acestuia, firma Electro Construct Sildac mai are la dispoziţie mai puţin de o lună pentru a încheia lucrările la linia de tramvai.

"Acum amplasamentul a fost eliberat şi singurul responsabil pentru bunul mers al lucrărilor este firma Sildac. Conform înţelegerii, sper ca aceasta să termine amenajarea liniei de tramvai astfel încât în perioada 10 – 12 septembrie să facem probele lucrării sub trafic, iar pe 14 septembrie, la începerea şcolii, circulaţia tramvaielor să reintre în normal", a declarat Csuzi Istvan.

Acesta este cel de al treilea termen de predare avansat de la demararea lucrărilor. Primul termen stabilit prin contract pentru jumătatea lunii mai s-a dovedit nerealist, pentru că firma nu şi-a putut prelua amplasamentul la timp, iar cel de al doilea, anunţat pentru jumătatea lui iunie, nu putut fi respectat nici el din aceleaşi motive.

Reabilitată integral

Lucrările de amenajare a liniei de tramvai fac parte integrantă din proiectul de reabilitare a Pieţei Unirii asumat în urma unei licitaţii de asocierea de firme reprezentată de Drumuri Orăşeneşti, Electro Construct Sildac, Porfido Edarte Conzortio Stabile, Europorfidi, Imsaurisa şi Gardener pentru suma de 18,9 milioane lei.

Proiectul, cu termen de predare luna decembrie a acestui an, implică printre altele transformarea în zonă pietonală a spaţiului delimitat de străzile Primăriei şi Alecsandri, devierea traficului auto prin faţa Palatului Episcopal Greco-Catolic, pavarea cu porfir a întregii zone, lărgirea pietonalului cu circa 10.000 metri pătraţi şi mutarea staţiilor de tramvai faţă în faţă, în dreptul Podului Ferdinand.