Primăria s-a răzgândit. Organizaţiile non-guvernamentale vor avea la dispoziţie 300.000 lei finanţări nerambursabile pentru susţinerea activităţii. Consiliul Local a alocat această sumă miercuri, la aprobarea bugetului pe anul în curs, urmând ca împărţeala efectivă să se facă ulterior. Bugetul a fost votat cu 16 voturi "pentru" din partea majorităţii PNL-UDRM, în vreme ce reprezentanţii PSD s-au abţinut.

Concurs de proiecte

Banii ONG-urilor vor fi împărţiţi pe bază de concurs de proiecte. "Suma prevăzută pentru finanţări nerambursabile va fi repartizată după derularea procedurii de selecţie publică de proiecte. Va fi vorba de organizarea de acţiuni care să fie văzute de orădean în stradă şi care să se desfăşoare corelat cu evenimentele organizate de Primărie", a spus viceprimarul Mircea Mălan.

Suplimentarea cheltuielilor operaţionale pe anul în curs cu suma de 300.000 lei pusă la dispoziţia ONG-urilor a avut loc după ce săptămâna trecută, la dezbaterea publică a proiectului de buget, reprezentanţii a 20 de organizaţii non-guvernamentale au protestat faţă de faptul că Primăria nu le pune la dispoziţie, deja de ani de zile, sume pentru desfăşurarea activităţii.

Introducerea acestui capitol în bugetul pe 2016 a fost susţinută de reprezentanţii UDMR, uniunea fiind grupul politic cu cele mai multe ONG-uri satelit.

Printre modificările de ultimă oră făcute bugetului local se mai numără alocarea sumei de 20.000 lei pentru programul de premiere a sportivilor merituoşi "Campionii viitorului" şi alocarea sumei de 27.000 lei pentru realizarea pavajului din jurul statuii Szacsvay Imre.

Mai puţini bani la buget...

Pentru anul 2016 municipalitatea orădeană se bazează pe un buget de 901,4 milioane lei, cu 43% mai mic decât cel de anul trecut, când oraşul a derulat în paralel mai multe proiecte europene. Suma este cu 8 milioane lei mai mică decât estimările din primul proiect de buget pus în discuţie luna trecută.

"Iniţial era vorba să facem încă o tragere din împrumutul CEC, dar nu mai este nevoie", a declarat Nadia Haş, directorul economic al municipalităţii.

În ceea ce priveşte cheltuielile oraşului, 749,6 milioane lei (reprezintând 83% din buget) o reprezintă cheltuielile operaţionale, cu funcţionarea municipalităţii, iar diferenţa de 151,8 milioane lei (17%) a fost alocată investiţiilor.

Cele mai mari sume vor fi alocate aplicaţiilor finanţărilor europene, estimate la 59,5 milioane lei, urmate de Direcţia Tehnică cu 36,2 milioane lei, Direcţia Patrimoniu Imobiliar cu 15,6 milioane lei şi Direcţia de Urbanism cu 1,1 milioane lei.

Direcţia de Urbanism va aloca aproape jumătate din buget (403.000 lei) pentru realizarea de statui, Direcţia Tehnică va cheltui, printre altele, 5,5 milioane lei pe reabilitarea podului Ferdinand, iar Direcţia Imobiliară are prevăzut în buget 3 milioane lei pentru reabilitarea interioară a Palatului Vulturul Negru cu ziduri şi cupolă.