Firma orădeană Trameco, parte a Grupului Selina, patronat de Beneamin Rus, întinde o mână de ajutor alteia, concurente, tot din Oradea, Construct Mod, deţinută de Ovidiu Moldovan.

Şeful Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri Cluj-Napoca, Eugen Cecan, a declarat că Trameco s-a angajat să execute lucrările la carosabil pe tronsonul de 33,3 kilometri Ştei-Vârfurile al DN 76 Oradea-Deva, a cărei modernizare a fost câştigată la licitaţie în urmă cu cinci ani de către Construct Mod, aceasta urmând să se ocupe de realizarea şanţurilor şi rigolelor pentru scurgeri, precum şi de consolidarea drumului.

Construct Mod trebuia să încheie lucrările între Vârfuri şi Ştei (km 69+350 - km102+660) încă de la 1 iunie 2015, dar „inginerul (n.r. - dirigintele de şantier) a transmis determinarea pentru extensia de timp interimară până la data de 13.05.2016”, această cerere fiind aprobată - preciza în urmă cu o lună directorul general al CNADNR, Cătălin Homor, după o vizită pe şantier.

Eugen Cecan a declarat, joi, pentru BIHOREANUL, că în noul context, termenul de finalizare a lucrării pe acest tronson este noiembrie 2016. „Lucrarea va fi gata însă cu o lună mai devreme, adică în octombrie”, a precizat şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri. 

Trameco a încheiat contractul pentru aceste lucrări direct cu firma Construct Mod, nu cu CNADNR. 

Pe de altă parte, conform lui Cecan, Grupul Selina ar fi interesat să preia lucrări pe alte tronsoane ale DN 76 unde ritmul este mult încetinit faţă de graficul stabilit prin contracte între firmele care au câştigat licitaţiile şi CNADNR.

În prima decadă a lunii trecute, după ce a vizitat şantierul DN 76, şeful CNADNR, Cătălin Homor, a mai făcut cunoscut, printr-un comunicat, stadiul de execuţie şi pe alte tronsoane. Conform informării, între Ştei şi Beiuş (km 102+660 – km 133+660), lucrările au ajuns la 51,19%, dar executantul lor – asocierea firmelor AZVI şi AZCALE - se confruntă cu un "blocaj financiar din cauza emiterii cu întârziere a Certificatelor Interimare de Plată de către Inginerul Fidic de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj".

Din cauza "lipsei de mobilizare în şantier şi a întârzierilor întregistrate faţă de programul de execuţie", CNADNR a transmis asocierii o notificare în vederea "îmbunătăţirii activităţii pe aceste şantiere".

Cu privire la tronsonul dintre Beiuş şi Oradea (km 133+660 şi 184+390), şeful CNADNR arăta că în 2012 a fost angajată pentru modernizarea şoselei o asociere condusă de CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara, care însă n-a putut susţine financiar şantierul, astfel că în 25 mai 2015 i-a fost reziliat contractul, iar soluţia tehnică a fost schimbată, optându-se pentru reciclarea asfaltului existent.Comunicatul adăuga că pe acest tronson mai sunt necesare lucrări, dar fără a explica în ce constau acestea şi când vor fi făcute

Situaţia de pe cele trei tronsoane din Bihor se repetă şi pe tronsoanele de la Ştei până la Deva, cu o singură excepţie, cea a unui tronson unde lucrează firma austriacă Porr Construct, care a modernizat şi Aeroportul din Oradea.

În încheierea comunicatului transmis de directorul general, şeful CNADNR afirma că proiectul pentru reabilitarea DN 76 Oradea - Deva "a fost fazat", adică prelungit, sursa de finanţare fiind asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020. "Toate contractele de reabilitare ale drumului naţional DN 76, Deva - Oradea, au ca termen de finalizare luna noiembrie 2016", arăta comunicatul CNADNR.

Săptămâna trecută, pe tronsonul Beiuş-Ştei al DN 76 au avut loc proteste ale localnicilor nemulţumiţi de starea drumului, la Beiuş, Rieni şi Ştei, la acţiune participând circa 600 de persoane.

În vara anului 2012, firmele din grupul Selina au mai scos şi Consiliul Judeţean dintr-o încurcătură similară, preluând de la societatea clujeană MBS finalizarea modernizării drumului judeţean Sudrigiu-Pietroasa-Padiş, pentru care – din cauza întârzierii – pierderii fondurilor europene, aşa cum de altfel s-a şi întâmplat pe tronsonul din Cluj, ce urma să facă legătura cu comuna Răchiţele.