Demararea cu întârziere a proiectelor europene obligă municipalitatea să nu mai ţină cont de starea vremii şi să ţină peste iarnă şantierele deschise, pentru a putea termina lucrările înainte de sfârşitul anului 2015.

Asocierea reprezentată de firma Trameco a început săptămâna trecută lucrările la viitorul drum rapid care va lega podurile Dragoş Vodă şi Theodor Neş, înaintând de-a lungul liniei ferate.

Primele intervenţii au fost făcute în strada Făcliei, imediat după podul CFR, şi au constat în defrişări şi amenajări ale terasamentului viitorului drum, urmând să se lucreze inclusiv peste iarnă.

"Se va lucra indiferent de condiţiile de vreme. Anul acesta se vor desfăşura lucrări de pregătire a consolidărilor, demolări de imobile şi anexe, şi se vor face coloanele forate pentru consolidări şi pasaje", a declarat viceprimarul Mircea Mălan, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă în teren.

Pentru construirea drumului rapid, pe tronsonul delimitat de străzile Graurilor şi Louis Pasteur, au fost expropriate 9 case şi 78 de parcele de teren în valoare de 6,2 milioane lei. Deşi doi proprietari au contestat în instanţă valoarea despăgubirilor primite, primarul Ilie Bolojan spune că şantierul va continua fără probleme. "Procesele pe rol nu afectează lucrările, ci valoarea investiţiei. Vom plăti despăgubirile pe care le va stabili instanţa de judecată", a spus primarul.

Lung de 3,5 kilometri, drumul rapid va începe la podul Dragoş Vodă, aflat încă în lucru, şi va traversa străzile Făcliei, Piatra Craiului, Adevărului, Gheorghe Doja, Louis Pasteur, Ecaterina Teodoroiu, Izvorului, Theodor Neş, pe la baza dealurilor Pisicii şi Ciuperca.

Viitoarea cale de acces va avea câte o bandă pe sens cu o lăţime de 3,5 metri, plus trotuarele, şi va traversa la o înălţime de 5 metri străzile Piatra Craiului - cu un pasaj lung de 33,3 metri, respectiv Gheorghe Doja şi Louis Pasteur - cu un pasaj de 157,7 metri. La intersecţia de sub viaduct a străzilor Ecaterina Teodoroiu cu Louis Pasteur, respectiv a străzilor Bihorului cu Izvorului din faţa podului Theodor Neş vor fi amenajate sensuri giratorii.

Lucrările vor fi realizate de asocierea firmelor Trameco, Selina, Drumuri Bihor, Abed Nego, Vega '93 Galaţi, Geotec Plant Iaşi, Instgat Timişoara şi subcontractorul ELM Electromontaj Cluj Napoca.