De ani de zile, tot felul de lideri sindicali, "dascăli" şi politicieni (aceştia, nota bene, doar când se află în opoziţie) repetă ca pe o mantră că marea problemă a învăţământului românesc este "subfinanţarea" (la fel sunt prezentate lucrurile şi în ce priveşte sistemul sanitar) şi că n-o să avem o societate educată până când guvernele nu vor aloca 6% din PIB acestui sector. 

O minciună, bineînţeles. Nu pentru că România nu alocă 6% din PIB avem educatoare, învăţătoare şi profesori submediocri, care produc promoţii după promoţii de analfabeţi funcţional, ci pentru că "dăscălimea" însăşi provine din rândurile acestora. Nu pentru că România nu dă destui bani şcolilor avem profesori cu grave deficite, nu doar de cultură generală, ci şi de cultură de specialitate în propriile discipline. Nu "subfinanţarea" face ca grafia unor profesori să fie la fel de primitivă ca a unora dintre elevii pe care îi modelează.

Zilele astea aflăm că nici măcar jumătate din personalul angajat în învăţământ nu vrea să se vaccineze împotriva Covid, ceea ce este consternant. În Bihor, conform conducerii Inspectoratului Şcolar, s-ar vaccina doar 41% dintre angajaţii unităţilor şcolare. La egalitate cu personalul din societatea de Termoficare Oradea, mult mai puţin şcolit. 

Practic, partea cea mai educată a societăţii, cea mai "luminată", refuză un adevăr elementar, şi anume că vaccinurile nu sunt experimente sadice şi cinice pe care le face cine ştie ce Ocultă, ci rezultatul unor cercetări ştiinţifice, validat deja în urma experimentelor (efectele vaccinului Pfizer-BioNTech, de pildă, au fost urmărite după studii clinice pe 40.000 de oameni înainte să fie pus în fabricaţie).

Urmarea acestei stări de fapt e că, în plan imediat, redeschiderea şcolilor, măsură pe care autorităţile au anunţat-o pentru luna viitoare, poate fi compromisă de slaba imunizare prin vaccinare şi, implicit, prin creşterea riscului de infectare atât a profesorilor înşişi, cât şi a copiilor, aspect care pe nu puţini îi face să suspecteze că "dăscălimea" preferă, de fapt, ca şcolile să rămână închise. Aşa, îşi poate ascunde impostura, poate da vina mai departe pe constrângerile şcolii online, pe lipsa tabletelor, a semnalului de internet, pe părinţii care nu îşi ţin copiii pe Zoom etc, toate în timp ce leafa o primeşte integral. 

Un alt efect este, totodată, că dacă medicilor nu li se alătură şi cei de la catedre, tot restul populaţiei primeşte un semnal prost, de respingere ab initio a vaccinării, ceea ce propagă efecte dureroase în plan social şi economic. 

De o vreme ies la iveală tot felul de aberaţii răspândite de profesori pe grupurile lor de Facebook şi Whatsapp. "Marş, mă, îi las pe doctori şi pe politicieni", "să ne pupe undeva" sunt doar câteva dintre "punctele de vedere" exprimate cu privire la vaccinare. Ignoranţa profesorimii e deja pandemică şi cere un tratament pe scară largă, dar cine ştie dacă şi când va începe acesta, încă de la bază, câtă vreme viitorii dascăli încă sunt pe băncile şcolilor.