Situația dezvăluită recent de BIHOREANUL, în cazul unei pensionare din Oradea care acuza magazinul Altex că i-a cerut o sumă mare de bani pentru o defecțiune banală a unui produs electrocasnic, a ajuns la un deznodământ favorabil reclamantei. Semn că, măcar sub presiune, un client mai poate fi stăpân...

Un dop, aproape cât un mop

Săptămâna trecută, BIHOREANUL a dezvăluit cazul scandalos reclamat de orădeanca Lenuța Dumitrescu. Fostă economistă, pensionara a cumpărat un mop cu aburi din magazinul Altex din ERA Park Oradea, care în scurt timp a avut o defecțiune, un mic dop de plastic al recipientului pentru apă rupându-se.

Femeia a dus dopul și recipientul în magazin, dar în urma evaluării făcute la centrul de garanție al Altex, a fost considerată responsabilă pentru defecțiune și, mai mult, i s-a cerut o sumă colosală pentru banala reparație: 164,01 lei, adică mai mult de jumătate din prețul de achiziție al mopului marca Gorenje, de 267,22 lei.

„Cum să îmi ceară atât de mulți bani? Înțelegeam dacă ziceau 30, 40 de lei, chiar dacă nu e vina mea că s-a rupt dopul. Dar să plătesc încă 164 de lei ca să pot folosi un mop nou este revoltător. Își bat joc de noi!”, a acuzat orădeanca.

Amendă de la OPC

O săptămână mai târziu, magazinul Altex și-a schimbat poziția; ce-i drept, nu de bunăvoie.

„Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor m-a anunțat azi (n.r. miercuri) să merg în magazin, că îmi dau banii înapoi. S-a dus soțul meu și așa a fost, a predat mopul și a primit banii”, a declarat Lenuța Dumitrescu, pentru BIHOREANUL, convinsă că apariția articolului a grăbit această soluție.

Potrivit orădencei, reprezentanții Altex nu i-au oferit alte explicații, nici scuze pentru situația creată, dar din adresa transmisă de CJPC Bihor, ca răspuns la sesizare, a aflat și că magazinul a fost amendat. „Le mulțumesc comisarilor OPC că au luat măsuri, prompt și eficient. Nu mi-am dorit să se ajungă aici, dar dacă așa înțelege magazinul să-și trateze clienții, așa merită”, a spus pensionara.

Magazinul a fost amendat de CJPC Bihor cu 10.000 de lei, nu pentru situația creată familiei Dumitrescu, ci pentru diferite probleme la afișarea prețurilor. În schimb, în urma discuțiilor cu comisarii, reprezentanții magazinului au acceptat soluționarea amiabilă, care a însemnat să preia produsul de la orădeancă și să îi returneze banii.

Un scandal care putea să se termine mai repede, dacă magazinul dădea dovadă de respect față de client de la bun început...

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!