Realizarea unui pasaj suprateran peste DN1 la ieșirea din Oșorhei spre Săcădat, peste girația actuală amenajată la intersecția cu drumul comunal spre Fughiu, va naște noi nemulțumiri. Consiliul Județean Bihor a aprobat încadrarea unei porțiuni din șoseaua națională ca drum județean, dar și declanșarea exproprierilor pentru terenurile de 7.000 mp ce vor fi afectate prin construirea pasajului.

În cadrul exproprierilor, vor trebui mutate gardurile a două firme și a șase case.

Mai multe conexiuni

În unanimitate, aleșii bihorenilor au votat, în reuniunea de luni a CJ Bihor, încadrarea ca drum județean – sub denumirea DJ 767M – a unei porțiuni de 5,43 km din DN1 Oradea – Cluj, între kilometrul 617 + 817 și kilometrul 623 + 247, mai exact între girația din dreptul Cartierului Tineretului (din Oradea) până la intersecția giratorie cu strada 440 (din Oșorhei).

După cum BIHOREANUL a mai relatat, preluarea acestei porțiuni din DN1 ca drum județean ar urma să fie provizorie, pentru a permite derularea proiectului pasajului peste girația din Oșorhei, la inițiativa președintelui CJ Bihor, Ilie Bolojan, în scopul racordării mai multor drumuri, între care și centura Oșorhei și centura metropolitană de nord a Oradiei, spre Biharia.

În luna iunie, când a lansat această idee, Bolojan preciza că actuala girație de la ieșirea din Oșorhei spre Săcădat ar rămâne la sol pentru a permite virajele în orice direcție, mai puțin dinspre centura Oșorhei către actuala stradă 440.

Cost estimat: 10 milioane euro

Documentația care a stat la baza hotărârii adoptate luni de consilierii județeni arată că amenajarea „intersecției denivelate” peste proaspăt rebotezatul DJ 767M ar urma să coste, cu aproximație, 50,296 milioane lei (cu TVA inclusă), sumă din care 43,158 milioane lei ar fi lucrările de construcții și montaj propriu-zise. Sursa de finanțare ar urma să fie fondurile europene.

Pasajul rutier este proiectat cu o lungime de 402 metri, din care lungimea tablierului de 210 metri, iar cea a rampelor de 89 și respectiv 103 metri. Carosabilul va avea o lățime de 8,5 metri, iar gabaritul vertical (adică înălțimea) va avea între 5,30 și 5,50 metri.

De asemenea, pasajul va avea două benzi adiționale de câte 355 metri și încă două de câte 517 metri, trotuare cu o lățime de 1 metru și bandă rapidă de acces la centura Oșorhei.

Vor fi mutate garduri

Tot documentația tehnică aferentă hotărârii adoptate luni arată că pentru realizarea pasajului va fi necesară exproprierea a 7.218 metri pătrați de teren, astfel încât despăgubirile se vor ridica la aproximativ 470.000 lei.

Mai concret, pentru a face loc pasajului, 2 firme și 6 persoane fizice care au proprietăți în zonă vor fi expropriate cu suprafețe între 9 și 1.007 metri pătrați.

După cum reiese din documentație, în cazul în care proiectul va fi implementat, gardurile acestor persoane juridice și fizice vor trebui mutate spre interiorul proprietăților, așa cum se întâmplă și în cazul centurii orașului Aleșd, unde 23 de localnici au deschis procese împotriva autorităților tocmai din acest motiv.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!