Printr-un drept la replică trimis redacției, președinta Tribunalului Bihor și totodată a BECJ Bihor, Teodora-Carmen Balogh, critică premiul lui Bihorel intitulat „Preşedintă sub acoperire...”, considerându-l intruziv, defăimător, cuprinzând informații distorsionate, acuzații nefondate și imagini utilizate fără drept, chiar dacă acesta avea tentă umoristică.
Deși nu este de acord cu aserțiunile magistratei - considerând-o persoană publică, surprinsă în imagini în exercițiul unei funcții publice, iar informațiile relatate sunt legate de felul în care doamna Balogh se achită de aceste însărcinări -, BIHOREANUL le găzduiește, spre completa informare a cititorilor:
Chiar dacă articolul intitulat „Preşedintă sub acoperire...” a fost publicat în ziarul on-line Bihoreanul în data de 22.04.2025, ora 7:57, la rubrica Bihorel, el depăşeşte vădit limitele unui pamflet şi cuprinde informaţii nereale, fiind un articol defăimător, menit să aducă atingere demnităţii mele.
Nu sunt „preşedinte sub acoperire”, de altfel aceasta este o acuzaţie gravă. Împrejurarea că sunt preşedinte al unei instanţe sau că în cadrul Biroul Electoral de Circumscripţie nr. 5 Bihor (BECJ) deţin o funcţie de autoritate publică nu înseamnă că toate aspectele legate de desfăşurarea activităţilor specifice preşedintelui în cadrul acestor instituţii sunt de interes public şi că nu aş mai avea drept de dispoziţie cu privire la prelucrarea datelor mele cu caracter personal, în speţă, imaginea. Acest interes trebuie să se limiteze la activitatea profesională de interes public şi nu la aspecte legate de înfăţişarea mea. Afirmaţiile referitoare la înfăţişare sunt depreciative şi discriminatorii, iar înfăţişarea mea nu are nicio legătură cu activitatea profesională.
Autorul articolului a ataşat o fotografie cu mine, obţinută pe furiş şi fără acord, efectuată în spaţiul care mi s-a pus la dispoziţie în cadrul BECJ care este distinct de registratură şi nu este un birou de relaţii cu publicul, prin urmare se încadrează în noţiunea de spaţiul privat, aşa cum a stabilit şi CEDO.
În legătură cu afirmaţia cum că aş fi spus personalului tehnic auxiliar să nu se bazeze pe mine în ziua alegerilor întrucât voi avea o nuntă, arăt următoarele: este evident că reporterului i s-a relatat eronat o discuţie pe care am avut-o anterior cu un angajat al prefecturii, personalul auxiliar, în prezenţa altor persoane cu aceeaşi calitate.
Tocmai pentru o bună organizare, am întrebat care este programul preconizat, ocazie cu care am menţionat că am o nuntă. Mi s-a răspuns că ne vom întâlni cu toţii la ora 21 în data de 04.05.2025 şi nu am confirmat personalului participarea mea la evenimentul privat.
Arăt că, având în vedere calendarul alegerilor, activităţile de la BECJ nu necesită prezenţa mea 24 de ore din 24 de ore. Mai mult, funcţia pe care o deţin în cadrul BECJ nu presupune să renunţ la viaţa privată pe durata funcționării biroului electoral, iar atâta timp cât viaţa mea privată nu afectează modul în care îmi desfăşor activitatea la BECJ, ea nu poate face obiectul interesului public.
O remarcă tendenţioasă este şi insinuarea că aş avea ceva pe conştiinţă, ceea ce nu este în acord cu buna reputaţie pe care o am ca magistrat.
De asemenea, în mod mincinos se precizează că „Balogh i-a scos din sediul BEJ (corect BECJ) pe cameramani şi fotoreporteri” şi că aş fi abuzat de această poziţie, pentru „a stabili interdicţii presei”. În mod tendenţios se menţionează şi că aş fi ticluit un „regulament” de funcţionare BEJ (reporterul nici măcar nu cunoaşte denumirea și deci nici abrevierea corectă, care este BECJ, BEJ fiind un alt birou electoral).
Competenţa de întocmire a regulamentului biroului aparţine de regulă Biroului Electoral Central (BEC), dar având în vedere că pentru alegerile locale parţiale pentru președintele consiliului județean nu se constituie şi BEC, această obligaţie revine biroului electoral de circumscripţie judeţeană, adică BECJ nr. 5 Bihor.
Mai mult, însuși jurnalistul de la Bihoreanul a creat o scenetă de faţă cu candidatul şi susţinătorii numeroşi ai acestuia, cu scopul de a mă umili, întrerupând la apariţia mea, procesul de înregistrare a candidaturii care se desfăşura la biroul alăturat de biroul meu, ambele birouri fiind în aceeaşi încăpere mică pentru care nu era asigurată paza, în ciuda faptului că ar fi fost obligatorie iar în mass-media se preciza că paza ar fi asigurată.
Ulterior am aflat că jurnalistul s-a prezentat la biroul electoral la ora 10.30, ocazie cu care personalul tehnic auxiliar l-a informat că în încăperea BECJ poate realiza fotografii și înregistrări numai cu candidatul și procesul de depunere a dosarului, dar nu şi cu preşedintele şi locţiitorul biroului electoral. Jurnalistul ar fi replicat că preşedintele biroului electoral este persoană publică şi s-a interesat dacă voi veni la ora 11, arătând că are de gând să se certe cu mine.
O afirmaţie mincioasă este şi faptul că am sugerat angajaţilor prefecturii şi consiliului judeţean să nu se bazeze pe mine în ziua alegerilor şi că astfel „exasperez personalul auxiliar al BEJ” (BECJ).
Cu privire la motivul pentru care personalul auxiliar al BECJ ar putea fi „exasperat” de mine, arăt că din activitatea desfăşurată până acum la BECJ, singurul subiect de dezacord este legat de numărul maxim al personalului auxiliar necesar în cadrul biroului și care urmează să fie remunerat pentru activităţi în cadrul BECJ.
Arăt că în calitate de preşedinte BECJ îmi revine obligaţia de a semna pontajul, urmând să fie pontate şi remunerate numai acele persoane a căror activitate este necesară în cadrul BECJ. În concret, asta însemnă că din 48 de persoane desemnate de prefectură (42) şi consiliul judeţean (6) drept personal tehnic auxiliar, am estimat că ar fi nevoie, urmând să fie remunerate aproximativ 8 persoane/zi și doar în funcţie de nevoi, se va suplimenta numărul acestora. Menţionez că aceleaşi 48 de persoane au fost desemnate de prefectură şi consiliul judeţean să deţină calitatea de personal tehnic auxiliar în toate cele 3 birouri electorale judeţene.
Doresc să precizez faptul că am fost preşedinte, locţiitor la Biroul Electoral Judeţean pentru alegerile parlamentare 2016, 2020, preşedintele unui birou electoral de circumscripţie la alegerile locale 2024 şi mi-am îndeplinit atribuţiile cu conştiinciozitate, urmărind respectarea dispoziţiilor legale, aşa cum procedez şi în calitate de preşedinte al Tribunalului Bihor.
Aşadar, cauza „exasperării” este cel mai probabil faptul că o mare parte a personalului tehnic auxiliar a realizat că datorită pontajului de la BECJ nr. 5 Bihor, nu va obţine veniturile pe care le preconiza.
Este regretabil că judecătorul care are ca principală obligaţie să urmărească aplicarea dispoziţiilor legale privitor la alegeri în circumscripţia electorală, este supus unor acţiuni denigratoare, umilitoare.