Secţia Judeţeană Bihor a Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj Napoca, subordonată Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), are, începând de la mijlocul lunii trecute, un nou şef, în persoana lui Silviu Petriţa (foto stânga), care îl înlocuieşte pe Octavian Balog (foto dreapta), numit în 2014, pensionat în 2018 şi învinuit că de atunci cumulează atât veniturile din pensie, cât şi pe cele din salarii.

Pensionare discretă

Prefectura Bihor şi conducerea CNAIR i-au imputat lui Balog, potrivit acestuia, faptul că ar avea o decizie de pensionare încă din toamna lui 2017 şi nu ar fi comunicat acest lucru şefilor Companiei. „Mi s-a reproşat că în noiembrie 2017 a fost dată în cazul meu decizia de pensionare, care mi-a fost comunicată primăvara trecută, şi că de atunci am beneficiat atât de pensie, cât şi de salariu”, a declarat BIHOREANULUI Octavian Balog.

Acesta a spus că în 2017 a solicitat pensionarea, prevalându-se de faptul că la vârsta de 63 ani şi jumătate îndeplinise condiţiile de vechime în muncă, înainte de a împlini vârsta standard de pensionare, de 65 de ani, dar a continuat să lucreze ca şef al Secţiei Judeţene a Drumurilor Naţionale.

„Am avut dreptul legal la pensie, dar şi dreptul constituţional să lucrez în continuare, pentru că am avut contract de muncă la Secţia de Drumuri pe perioadă nedeterminată. Când am primit decizia de pensionare, am comunicat acest lucru directorului de atunci al DRDP Cluj (n.r. – orădeanu Radu Băruţa, între timp înlocuit şi el cu o membră a PSD Cluj), m-am interesat la Direcţia Judeţeană de Pensii şi la ITM şi mi s-a spus că este perfect legal să-mi continui activitatea, mai ales că această guvernare a permis şi a încurajat cumulul pensie - salariu”, a mai spus Balog.

De la robotică la drumuri, via PSD

De la mijlocul lunii aprilie a acestui an, şefia Secţiei Judeţene Bihor a Drumurilor Naţionale este deţinută de fostul adjunct al lui Balog, Silviu Petriţa, 43 de ani.

„Dânsul, din câte ştiu, este inginer de robotică, cert e că nu este inginer drumar. A fost adus la Secţia Judeţeană a Drumurilor Naţionale ca adjunct al meu, anul trecut, acum vreo 7 luni”, a arătat Octavian Balog.

Petriţa a absolvit Facultatea de Inginerie Managerială şi Tehnologică din Oradea, specializarea robtociă. În trecut, acesta a mai avut o funcţie în sistemul public, fiind numit director adjunct al Administraţiei Domeniului Public Oradea în octombrie 2012. A deţinut această funcţie până în iunie 2018. 

N-a respectat procedura

Contactat de BIHOREANUL, prefectul Ioan Mihaiu a confirmat debarcarea „disciplinară” a lui Balog, spunând că acesta putea cumula pensia cu salariul, dar numai dacă ar fi urmat o procedură pe care nu a respectat-o.

„Eu nu spun că nu se putea să cumuleze mai departe pensia şi salariul, dar el n-a respectat o procedură. Trebuia, după decizia de pensionare, să anunţe instituţia. I se desfăcea contractul de muncă pe perioadă nedeterminată şi i se făcea altul, dacă instituţia era de acord, pe perioadă determinată, de un an. Legea permite că încă trei ani poţi lucra, după pensionare, în aceeaşi instituţie, dar numai cu contract de muncă încheiat pe câte un an”, a spus prefectul.

„Că-i membru PSD e treaba lui”

Pe de altă parte, prefectul a spus că nu ştie cine l-a propus pe Silviu Petriţa în locul lui Balog, dar oricum acesta munceşte de mult în locul fostului şef.

„Că-i membru PSD e treaba lui. Nu ştiu cine l-a propus, nu cred că în scris a existat o propunere, dar el (n.r. – Petriţa) lucra acolo de ceva timp. Oricum el făcea treaba de mult timp. Probabil că domnul Balog cumula şi pensia, şi salariul”, a spus Ioan Mihaiu, sugerând că acesta din urmă nu mai era atât de „implicat” precum adjunctul adus anul trecut de la Administraţia Domeniului Public Oradea.