Preşedintele PSD Bihor, senatorul Ioan Mang, şi-a prezentat vineri raportul de activitate pe primul trimestru al acestui an, care - în cifre - înseamnă semnarea a şase iniţiative legislative, 14 luări de cuvânt în plenul Senatului, 10 declaraţii politice şi 20 de întrebări adresate membrilor Guvernului, pe diferite teme, de la introducerea standardelor de integritate şi existenţa Companiei pentru diseminarea metodologiilor din cadrul Ministerului Educaţiei, până la intrarea în insolvenţă a societăţii Compet, reabilitarea şcolii din Lăzăreni şi starea contractului pentru reabilitarea DN 79 Oradea-Arad.

Pe lângă faptul că din cele 20 de întrebări şi interpelări au rămas fără niciun răspuns un număr de 7, senatorul Ioan Mang este nemulţumit şi de faptul că acolo unde totuşi a primit răspunsuri de la miniştri, acestea s-au dovedit în mare parte mult pe lângă subiect.

Mang a dat trei exemple în acest sens. "Pe 1 februarie, am întrebat ministrul Educaţiei cu privire la continuarea investiţiilor la Colegiul Agricol din Valea lui Mihai, iar în răspunsul primit scrie că de investiţii trebuie să se ocupe administraţia locală. În concluzie, Ministerul duce o politică de descentralizare când e vorba să dea bani, şi una centralistă când e vorba să numească directorii de şcoli", a spus Mang.

Senatorul a adăugat, tot cu referire la Ministerul Educaţiei, că pe 4 aprilie a depus o interpelare ce viza motivul pentru care acest Minister a numit în luna martie a acestui an încă un secretar de stat după ce în iunie anul trecut a scăzut numărul secretarilor de stat cu un post, în numele crizei. "Mi s-a răspuns că pentru întărirea managementului instituţiei...", a reprodus Mang, fără alte comentarii.

În fine, liderul PSD Bihor a dat şi exemplul unei întrebări adresate pe 7 martie ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, cu privire la subvenţionarea CFR, respectiv a companiilor feroviare private, dat fiind faptul că acestea din urmă primesc subvenţii mai mari decât compania de stat, care este "dusă intenţionat în faliment".

"Am primit un răspuns care ocoleşte întrebarea, şi anume că Ministerul Transporturilor nu acordă subvenţii în mod discriminatoriu, dar că cu ocazia demersului meu s-a descoperit că firmele private au aceleaşi tarife pentru toate categoriile de transporturi. În realitate, problema era tocmai aceea că Ministerul acordă subvenţii discriminatorii în defavoarea CFR şi pentru a favoriza companiile private, căci la CFR subvenţia este în funcţie de numărul de călători, iar la firmele private în funcţie de numărul de kilometri parcurşi. Deci trenurile private, şi dacă merg goale, tot primesc bani, în vreme ce CFR nu primeşte decât dacă are călători, şi călători are tot mai puţini, pentru că măreşte tarifele", a explicat Mang.