Justiția i-a dat satisfacție, definitiv, unui orădean care a intentat companiei ungare Wizz Air un proces fiindcă l-a lăsat cu „ochii-n soare” atât pe el, cât și pe alți trei membri ai familiei sale, cu care fusese într-o vacanță în Spania.
După ce la începutul anului Judecătoria Alba Iulia a decis că familia sa are dreptul la daune morale de 40.000 de euro, Tribunalul Alba a confirmat parțial sentința, reducându-le la 29.000 de euro, plus 1.600 de euro daune materiale.
Wizz Air, bună de plată
„Obligă pârâtele Wizz Air Hungary ZRT și Wizz Air Hungary Ltd Sucursala București la plata către reclamanți a sumei de 1.600 euro, echivalentul în lei la cursul BNR la data plății, reprezentând compensații întârziere zbor. Obligă pârâtele la plata către reclamantul Ursuța Dărăban Ovidiu Mircea a sumei de 10.000 euro, echivalentul în lei la cursul BNR la data plății, cu titlu de daune morale. Obligă pârâtele la plata către reclamanta Z.E.R. a sumei de 10.000 euro, echivalentul în lei la cursul BNR la data plății, cu titlu de daune morale. Obligă pârâtele la plata către reclamanta Z.S. a sumei de 6.000 euro, echivalentul în lei la cursul BNR la data plății, cu titlu de daune morale. Obligă pârâtele la plata către reclamantul U.D.O.M. a sumei de 3.000 euro, echivalentul în lei la cursul BNR la data plății, cu titlu de daune morale”.
Aceasta este minuta sentinței Tribunalului Alba, pronunțată miercuri, 12 decembrie, în procesul pe care avocatul orădean Mircea Ursuța (foto), reprezentându-se pe sine, pe soția, soacra și fiul său minor, l-a deschis anul trecut împotriva companiei ungare Wizz Air și a sucursalei acesteia din România, pentru ruinarea unei vacanțe planificate încă din toamna anului 2020, în Spania.
Pe lângă daunele morale ce totalizează 29.000 euro și compensațiile de câte 400 euro cuvenite pentru întârzierea cursei, instanța a decis și ca Wizz și sucursala din București să le achite celor patru orădeni și suma de 5.000 lei, cheltuieli de judecată.
Wizz urât
BIHOREANUL a prezentat la începutul anului povestea procesului deschis de avocatul orădean. Atunci, Ursuța arăta că împreună cu soția, soacra și copilul de doar 3 ani și-a planificat o vacanță la Madrid, având achitate zborul din Sibiu în capitala Spaniei programat pe 28 decembrie 2020 și cel de întoarcere, programat din Madrid la Sibiu pe 8 ianuarie 2021.
La această dată, însă, aeroportul madrilen a fost închis din cauza unei furtuni de zăpadă, iar Ursuța a aflat că zborul Wizz a fost anulat de la angajați aeroportuari, nu de la reprezentanți ai operatorului de transport aerian, cum era normal, din simplul motiv că Wizz Air nu avea niciun oficiu pe acest aeroport.
După o noapte petrecută în aeroport, familia Ursuța spera să prindă următorul avion spre România, cu destinația București, însă aeronava ce venea din capitala României a aterizat nu la Madrid, ci la Barcelona, astfel că cei patru orădeni au fost nevoiți să-și ia o cameră la un hotel pentru o noapte.
Cum nici în următoarele trei zile Wizz nu a operat vreo cursă de la Madrid nici spre România, nici măcar spre Budapesta, și nici nu a răspuns cererii de asistență a familiei, iar informațiile furnizate pe site-ul companiei erau greșite și contradictorii, Ursuța și ai săi au reușit abia după cinci zile să prindă un avion Wizz, spre Budapesta.
Poate ține un avion la sol
Întrucât nici ulterior compania ungară nu a dat curs celor peste 50 de reclamații făcute pe site-ul Wizz, de fiecare dată răspunzându-i un robot care îi oferea... apă și sendvișuri, Ursuța a deschis anul trecut un proces, invocând legislația internațională și națională ce protejează clienții companiilor aeriene de abuzurile acestora, obligându-le să le ofere compensații de câte 400 euro pentru orice cursă neefectuată pe o distanţă mai mare de 1.500 km (cum este şi cea dintre Madrid şi Sibiu), precum și asistenţă nu doar în eventualitatea anulării zborului, ci şi „în eventualitatea unei redirecţionări în cazul în care plecarea unui nou zbor este la cel puţin o zi după plecarea programată pentru zborul anulat”.
Procesul s-a judecat întâi la Judecătoria Alba Iulia, care decisese plata de către compania ungară a 40.000 euro drept daune morale, și apoi la Tribunalul Alba, întrucât soția lui Ursuța este judecătoare în Oradea.
Sentința pronunțată miercuri de Tribunalul Alba este definitivă și executorie, Wizz Air fiind obligată să achite daunele stabilite de judecători. „Dacă nu o va face de bună voie, voi cere executarea silită a Wizz Air, care poate merge până la sechestrarea unui avion la sol”, a declarat BIHOREANULUI Mircea Ursuța, care se așteaptă, totuși, ca firma ungară să achite sumele stabilite de justiția din România.