Cei mai sceptici dintre curioşii care au oprit sâmbătă seară la Queens Pub, unde era programat concertul bătrânilor Nicu Covaci şi Moni Bordeianu, fondatorii legendarei trupe Sfinţii, au avut de ce să fie dezamăgiţi la sosirea în club: în ciuda numelor sonore, în local abia se adunaseră puţin peste 50 de amatori, ademeniţi de promisiunea cântărilor din The Beatles, The Doors, Rolling Stonesc, Kinks, Byrds şi Yes.

Puţini, dar buni şi răbdători, căci capriciosului Covaci, niciodată mulţumit de sonorizări, i-a trebuit mai bine de o jumătate de oră să se pornească. După vreo 4-5 piese, des întrerupte fie pentru noi reglaje, fie pentru a-şi cere scuze pentru vocea răguşită (în mod sigur nu de la apă sfinţită), Covaci a luat o pauză pentru a le împărţi, în chip de mărţişor, doamnelor din public - niciuna sub 35 de ani, multe trecute de 55 - câte un exemplar al CD-ului "Vino, Ţepeş!". Au urmat multe pupături, autografe şi fotografieri, activitatea la care Covaci părea să se priceapă şi să-i convină mult.

Surpriză mare, însă, la pauză: în local a apărut, discret, împreună cu doamna sa, cea care l-a şi convins să se repatrieze din Germania la finele anului trecut, pentru a se stabili la Oradea, recent naturalizatul orădean Dan Andrei Aldea. Cei doi s-au strecurat la o masă, unde îi aştepta impresarul Florin Budeu, şi se pregăteau să urmărească prestaţia celor de pe scenă.

Apariţia lor nu avea, totuşi, cum să treacă neobservată şi, mai ales, cum să nu dea speranţe că îl vor vedea cântând pe întemeietorul Sfinxului alături de cel al Sfinţilor. Ceea ce, după câteva minute, s-a şi întâmplat, Aldea, Covaci, Bordeianu (plus o toboşăriţă, Roxana, pătimaşă foc) intrând pornind un jam session care a ridicat, uimitor, întreaga seară.

Efectiv, Aldea a fost ca o apă vie pentru colegii săi, trâgându-i în sus, ca şi cum simpla sa prezenţă le-ar fi dat aripi. Au urmat câteva zeci de minute pur şi simplu entuziasmante, de neprins în cuvinte, pentru care puteau fi invidioşi şi abonaţii celor mai mari music pub-uri din Londra ori baruri din Louisiana.

Revigoraţi de Dan Andrei Aldea, după retragerea acestuia în aplauze frenetice, Covaci şi Bordeianu au schimbat placa, abordând şi piese româneşti, din vechiul repertoriu, mulţumind publicul cu "Hei, tramvai", "Floarea stâncilor", "Canarul" şi, chiar de rămas bun, măiastra şi infinita "Ciocârlie"...