În data de 29 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare o lege care modifică Codul rutier și are o istorie interesantă. Legea va intra în scurt timp în vigoare și va permite deținătorilor de permis categoria B (valabil pentru autoturisme) să conducă și motociclete, în anumite condiții.

Mai precis, conform noii legi, permisele de conducere eliberate pentru categoria B sunt valabile și pentru motociclete cu transmisie automată cu cilindree maximă de 125 cmc, cu puterea maximă de 11 kW şi cu un raport putere/greutate de cel mult 0,1 kW/kg, categoria A1, cu condiția ca deținătorii permiselor să aibă vârsta de minimum 24 de ani împliniți, o experiență de cel puțin 2 ani de conducere pentru categoria de vehicule B și fac dovada, printr-o adeverință, că au absolvit un curs de pregătire practică de minimum 10 ore în acest sens, în cadrul unei unități autorizate de pregătire a conducătorilor de vehicule.

Practic, după intrarea în vigoare a legii, cei care dețin permis de conducere categoria B și vor să conducă motociclete cu motor mai mic, vor trebui să urmeze un curs de pregătire de minimum 10 ore, iar adeverința eliberată le va da dreptul să circule cu motocicletele respective.

Legea a fost inițiată în 2019, însă, după ce a fost adoptată în iunie 2023, Președintele României a retrimis-o în Parlament fiindcă a fost nemulțumit de prevederile acesteia.

Parlamentul a reluat dezbaterea legii și a adoptat-o, în decembrie 2023, într-o formă chiar mai permisivă - spre exemplu, a redus de la 3 ani la 2 ani experiența necesară în conducerea autovehiculelor pentru a putea conduce motociclete.

Nemulțumit, Președintele a atacat legea la Curtea Constituțională, însă în data de 20 martie 2023 CCR a respins obiecția, arătând că noile dispoziții legale sunt clare și previzibile, iar Parlamentul a legiferat în limitele permise de Constituția României.

În aceste condiții, Președintele a fost obligat să promulge legea...

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!