Din 30 noiembrie, în România va intra în vigoare Sistemul de Garanție-Returnare (SGR). Asta înseamnă că toți cumpărătorii vor plăti o garanție de 50 de bani pentru fiecare ambalaj nereutilizabil din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 litri și 3 litri, utilizat pentru bere, mixuri de bere, mixuri de băuturi alcoolice, cidru, alte băuturi fermentate, sucuri, nectaruri, băuturi răcoritoare, ape minerale și ape de băut de orice fel, vinuri și spirtoase.

Conform SGR, toți comercianții din România vor trebui să colecteze ambalajele returnate de cetățeni și să ramburseze garanția aferentă, ceea ce poate fi o provocare. Norocul lor este că firma orădeană Sintezis are soluțiile de care au nevoie!

SGR - obligații pentru toți comercianții

Reglementat prin Hotărârea de Guvern 1.074/2021, Sistemul de Garanție-Returnare trasează obligații pentru toți producătorii, distribuitorii și comercianții de băuturi. De la marile hipermarketuri sau depozite de băuturi, până la micuțele magazine de bloc sau rurale, toate trebuie să se înscrie pe platforma dezvoltată de RetuRO, administratorul SGR. Obligația nu trebuie ignorată, deoarece HG 1.074 prevede amenzi între 20.000 și 40.000 de lei pentru cei care nu se înscriu.

Din 30 noiembrie, vor începe să apară la raft băuturile cu marcaj specific, pentru care clienții vor trebui să plătească garanția de 50 de bani. Ulterior, aceste ambalaje vor putea fi returnate în orice magazin, iar în schimbul lor, clienții vor primi înapoi garanția plătită. Este esențial modul în care sunt returnate ambalajele: ele trebuie să fie intacte, nedeformate, și cu eticheta întreagă și lizibilă.

Comercianții ar putea să se simtă copleșiți de noile obligații, mai ales dacă nu știu cui să ceară informații și explicații. În ajutorul lor vine compania orădeană Sintezis, un furnizor de referință când vine vorba de soluții informatice dedicate industriei de retail.

Avantaje pe termen lung

Ambalajele pot fi preluate de către comercianți manual sau automat, cu ajutorul unor automate de colectare (RVS - Reverse Vending Systems), care oferă un voucher valoric în schimbul ambalajelor din plastic, sticlă și metal.

Firma orădeană este partener oficial al TOMRA, lider mondial în furnizarea de echipamente de preluare a ambalajelor, astfel încât le poate oferi comercianților detaliile necesare privind automatizarea proceselor conform SGR. Originară din Norvegia, compania TOMRA a fost fondată în urmă cu peste 50 de ani, iar astăzi este un promotor important al economiei circulare, cu 84.000 de sisteme instalate în peste 60 de piețe la nivel global.

Levente Levai„Pentru comercianții mici, investiția în automate poate reprezenta un efort considerabil, dar pe termen lung automatizarea procesului aduce multe beneficii”, explică Levente Levai (foto), director general Sintezis.

Tehnologie de top

Cu ajutorul unui RVS, comercianții rezolvă, întâi de toate, o problemă de personal și de spațiu, deoarece răspunderea preluării ambalajelor de la clienți nu va fi în sarcina unui angajat, ci a automatului. A doua problemă rezolvată este cea a rigurozității colectării. Fiecare ambalaj înseamnă o sumă de bani pe care comerciantul va trebui să o recupereze de la RetuRO, astfel că preluarea și gestionarea corectă sunt importante.

În oferta Sintezis, comercianții găsesc șase modele de automate TOMRA pentru preluarea ambalajelor, de la cel mai mic sistem, care ocupă un spațiu de doar 0,6 metri pătrați și care poate stoca simultan 200 de ambalaje din plastic și metal și 80 de sticlă, la cele de mari dimensiuni, care pot prelua peste 100 de ambalaje pe minut!

Toate automatele brevetate de compania originară din Norvegia au un mare avantaj: nu scanează, ci „citesc” ambalajele cu ajutorul unor camere, o tehnologie performantă și disponibilă doar la aparatele TOMRA.

Apelați la Sintezis!

Automatele de preluare TOMRA asigură rambursarea garanției, oferindu-le consumatorilor, în schimbul returnării ambalajelor, un voucher valoric. În funcție de preferința consumatorului, voucherul poate fi convertit în bani, la casa de marcat, sau utilizat la cumpărături.

Sintezis le oferă comercianților și soluția informatică pentru corelarea programului de vânzare cu SGR, astfel încât să evidențieze separat garanția colectată și returnată.

„Dorința noastră este să le oferim tuturor comercianților soluții și consultanță, să le răspundem întrebărilor pe care le au și să-i ajutăm să-și respecte obligațiile”, adaugă Levente Levai.

Pentru orice întrebări, comercianții din Bihor pot contacta compania Sintezis (www.sintezis.ro) telefonic, la numărul 0359-401.434, sau prin e-mail, la adresa sales@sintezis.ro.

(advertorial)

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!