Demararea lucrărilor de construire a drumului cu profil de autostradă care va lega Oradea de Autostrada 3 se amână. 

Curtea de Apel Bucureşti a dispus la începutul săptămânii reanalizarea de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a ofertei depuse de firma Construcţii Erbaşu.

Firma a contestat rezultatul licitaţiei de anul trecut, în urma căreia austriecii de la Strabag au fost declaraţi câştigători ai contractului de execuţie în valoare de 134 milioane euro.

"Lucrările se amână cu câteva luni"

Potrivit sentinţei publicate pe site-ul Curţii de Apel Bucureşti, instanţa "obligă autoritatea contractantă să reevalueze oferta Construcţii Erbaşu SA". CNAIR va trebui să reanalizeze punctajul acordat firmei pentru criteriile de atribuire privind experienţa managerului de proiect şi a angajaţilor cu funcţii de conducere în execuţia de lucrări similare, existenţa utilajelor şi echipamentelor necesare ș.a.

În schimb, în cadrul aceluiaşi proces, Curtea de Apel Bucureşti a respins ca nefondată plângerea formulată de italienii de la Rizzani de Eccher SPA, înscrişi la rândul lor la licitaţie.

Hotărârea instanţei va duce la amânarea demarării lucrărilor de construire a drumului de legătură cu autostrada, planificate să înceapă în primăvara acestui an.

"Sentinţa instanţei va duce la amânarea demarării lucrărilor cu câteva luni până când CNAIR va reanaliza oferta Erbaşu şi va lua o decizie. Această perioadă s-ar putea prelungi dacă una din cele două firme rămase în cursă, Strabag şi Erbaşu, va contesta rezultatul", a declarat pentru BIHOREANUL primarul Oradiei, Florin Birta.

Licitaţie cu patru oferte

În cadrul licitaţiei pentru atribuirea lucrărilor de construire a drumului de legătură cu autostrada, organizate la începutul anului trecut, au concurat patru asocieri de firme. Au depus oferte: Construcţii Erbaşu în asociere cu Vahostav SK, Drum Asfalt în asociere cu Trameco SA, Rizzani de Eccher şi Strabag.

Austriecii de la Strabag, companie activă pe piaţa din România din anul 1991, au fost declaraţi câştigătorii procedurii de achiziţie pentru suma de 545,9 milioane lei fără TVA, echivalentul a 134 milioane euro cu TVA inclus.

Lucrările urmau să fie plătite din fonduri europene prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.

Rezultatul procedurii a fost contestat atât de firma Construcţii Erbaşu, care lucrează şi la construirea noii săli polivalente din Oradea, de pe amplasamentul fostei pieţe de vechituri, cât şi de compania italiană.

Drumul spre autostradă

Potrivit proiectului, drumul de legătură a municipiului Oradea cu autostrada A3 va începe cu un pasaj peste calea ferată din dreptul sensului giratoriu de pe Calea Sântandrei, va traversa Crişul Repede pe un pod în dreptul localităţii Sântion şi cu pasaje supraterane drumul şi calea ferată spre Ungaria din dreptul comunei Borş, pentru a se termina în zona Biharia, la 2,5 kilometri de graniţă într-un nod rutier pe autostradă.

Durata contractului de execuţie a fost stabilită la 30 de luni, din care 6 luni pentru proiectare şi 24 pentru execuţie. Noul drum, cu o lungime de 18,9 kilometri, va avea profil de autostradă.