Cea mai mare automacara din ţară, grea de 500 de tone, având opt osii şi 16 roţi, a fost, în zorii zilei de luni, regina şantierului noului Pod Densuşianu, aflat în construcţie alături de cel vechi, la doi metri în amonte.

Încă mult înainte de 5.00, ora la care agenţii Poliţiei Rutiere şi ai Poliţiei Locale Oradea au închis traficul dinspre ambele direcţii, pe vechiul pod au ajuns două trailere uriaşe care au adus de la Aiud cele două grinzi din beton armat, lungi de câte 30 de metri şi grele de câte 54 de tone, care aveau să fie montate pe podul cel nou.

Automacaraua ancorată în albia Crişului şi-a înălţat braţul spre primul trailer pentru a prelua cea dintâi grindă în jurul orei 6.10, manevra fiind pregătită în prealabil cu grijă, prin verificarea rezistenţei cablurilor şi a întregului sistem de ridicare.

Ridicarea propriu-zisă a grinzii de pe trailer şi poziţionarea acesteia între culeea (piciorul) aflat pe malul stâng al Crişul şi pila (stâlpul) din albia râului a durat mai puţin de 10 minute, iar operaţiunea a fost una reuşită, capetele fiind puse exact unde trebuia, din prima încercare, fără a fi nevoie de manevre de corectare.

Operaţiunea s-a reluat apoi cu cea de-a doua grindă adusă pe şantier, la ambele episoade asistând reprezentanţii firmelor de proiectare, de consultanţă şi de execuţie, ai Primăriei - în frunte cu viceprimarul Gheorghe Carp şi Leontin Pătcaş, şeful Biroului Drumuri şi Poduri din cadrul Direcţiei Tehnice - precum şi ai Poliţiei Rutiere.

Montarea grinzilor ce alcătuiesc tablierul noului pod va continua în fiecare zi până în 28 iunie, dată după care va începe acoperirea lui cu plăci de beton, montarea parapeţilor şi asfaltarea.

Noul pod Densuşianu a fost proiectat în 2007, odată cu lărgirea şoselei de centură a Oradiei la două benzi, când la conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale se afla orădeanul Dorin Debucean, iar licitaţia pentru atribuirea lucrărilor de construcţie a avut loc în 2008, când aceasta a fost adjudecată la concurenţă cu alte trei firme de Selina, contra sumei de 11,9 milioane lei.

Lucrările propriu-zise au început, însă, abia în toamna anului trecut, deoarece noua conducere a CNADNR şi a Ministerului Transporturilor nu au asigurat finanţarea necesară.

Noul pod este construit la aproape 2 metri în amonte de cel vechi, iar la darea în folosinţă, în luna decembrie, va avea un trotuar şi două benzi de circulaţie, pe sensul dinspre Calea Sântandreiului spre Bulevardul Ştefan cel Mare. Calea de rulare a podului vechi va fi şi ea reabilitată, acesta urmând să aibă un trotuar şi două benzi de circulaţie pe direcţia Bulevardul Ştefan cel Mare - Calea Sântandreiului.